Hej alla
Jag har lyckats ha sönder en utav kontakterna som man klickar dit på spridarna (den har en lite metall "gem"). Vet någon hur man byter dessa? Samt vart man köper en ny? Det kanske är en std kontakt?
Mvh Henrik
spridarkontakt
-
- S-Poster
- Posts: 76
- Joined: 2013-10-01 18:01:14
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo 1987
- Årsmodell: 1987
- Contact:
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 381
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: spridarkontakt
Hej!
Det är en standardkontakt som heter EV1. Metallklipsen brukar jag ta bort m.h.a. en liten spårmejsel.
Det är en standardkontakt som heter EV1. Metallklipsen brukar jag ta bort m.h.a. en liten spårmejsel.
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav
, 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav

- Johnny
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2007-07-06 21:44:48
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1986
- Contact:
Re: spridarkontakt
http://www.streetpower.se/home/63-bosch-2-pol-hona.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kontaktstiften väljer du för en anslutningsarea 0,5-1,5mm²
Har du lite tur så är det samma låsning av stiften som de befintliga. Om du måste pressa på nya anslutningar så använd rätt presstång och anslut plus/minus rätt.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users