Kanske dags att sammanfatta vad som redan är testat för er som inte hängt med från början...
Det som är gjort innan den här tråden startades är följande:
Nya kabelskor på alla berörda kablar
Oxid borttagen
Ny jordkabel + testat med extra jordkabel
Ny rem
Nya bussningar (när dom kom dit laddade den som den skulle, men det gick visst över)
Ny laddningsregulator
Rengjorda bläck
Testat med annat batteri
Testat med annan generator
Testat att förbikoppla originalkablaget utan skilnad
Bilen går alldeles utmärkt sålänge man inte har några förbrukare igång. Med nyladdat batteri startar den för egen maskin och kan stå i veckor utan att dra ur batteriet, men om man startar och kör en sväng så kan man inte starta igen utan startkablar/batteriladdning.
Lampan tänds och slocknar som den ska, men det kommer ingen kräm från generatorn. Brukar ligga på ungefär så mycket som batteriet ger ifrån sig om man mäter med multimeter med motorn på/av...
Mina kulor ligger fortfarande på en uppättning nya originalbussningar.
Jag tror att generatorn står lite snett och att den därför inte snurrar tillräckligt fort för att generera vad som behövs.
Den laddade som sagt som den skulle när jag satte dit "nya" (hemgjorda) bussningar men jag misstänker att de inte klarade värmen och har sjunkit ihop lite och gjort att hela paketet har slagit sig en aning.
Testa det innan du börjar riva i sånt som jag redan rivit i!
Bobo