Bilen startar inte ,jag är felet på spåret (Nu löst) :O)
Posted: 2014-05-15 17:38:25
Köpte 944:an 2,7 för 2 år sedan snart och då var den lite strulig men efter byte av de 2 svänghjulsgivarna så har den gått som en klocka fast med nån enstaka gång av att den inte velat starta. Nu vill den inte starta alls
Efter mkt huvudbry så har jag nu mätt upp bägge givarna och även testat dom med att snurra starmotorn och mätt upp dom och där den ena skall ge ca 1,5 volt och den andra ca 1 volt när svänghjulet roterar,den som skall ge 1 volt ger inget på sin plats "närmast motorn" men flyttar jag den och sätter den i placeringen närmast torpedväggen så ger den ca 1,5 volt.
När jag började så hade jag ca 2,3 mm ner till skruven som skall ge puls ihop med givaren har provat att sänka denna till successivt utan resultat och nu är jag så nära att skruven i stort sett tangerar mot givaren,men jag får inte min volt :O(
Vafasen får jag ingen kontakt för???? känns som att ledningsförmågan i skruven som sitter i svänghjulet är dålig??
nån som varit utsatt för liknande problem ?? eller nåt annat vettigt tips
Efter mkt huvudbry så har jag nu mätt upp bägge givarna och även testat dom med att snurra starmotorn och mätt upp dom och där den ena skall ge ca 1,5 volt och den andra ca 1 volt när svänghjulet roterar,den som skall ge 1 volt ger inget på sin plats "närmast motorn" men flyttar jag den och sätter den i placeringen närmast torpedväggen så ger den ca 1,5 volt.
När jag började så hade jag ca 2,3 mm ner till skruven som skall ge puls ihop med givaren har provat att sänka denna till successivt utan resultat och nu är jag så nära att skruven i stort sett tangerar mot givaren,men jag får inte min volt :O(
Vafasen får jag ingen kontakt för???? känns som att ledningsförmågan i skruven som sitter i svänghjulet är dålig??
nån som varit utsatt för liknande problem ?? eller nåt annat vettigt tips