Så här ser navet ut fram på min 944, där sitter st M8 muttrar i navet men när jag lossar på dom så känns det som att pinnbulten dom sitter på har gått av. Har känt på 2st men vågar inte röra fler ifall det är så att jag dragit av dom.
Som jag fattar det så håller ju dessa hjulet på plats också då hjulbultarna sitter i navet. Samtidigt tycker jag det är jäkligt konstigt att ha grova hjulbultar och i slutändan sitter det i klena m8 gängor.
Så, ska jag försöka lossa dom och worst case senario borra ur och gänga om dom eller hur ska jag gå tillväga?
Om det är som på tidiga turbobilarna (vilket det ser ut som), så är det inte pinnbultar utan en vanlig bult, dvs du får ta loss skivan och navet i ett paket och lossa på arbetsbänken.
Tillägg: axiellt är det spindeln och den stora muttern som håller hjulet. Du ser detta om du tar bort koppen i mitten. Du kommer alltså få med dig hjullager och allt om du släpper på det. Glöm inte att ta bort bromsoket först
Nää det är inga vanliga bultar. Sitter muttrar där så måste vara en typ av pinnbult. Men jag tror att det sitter ihop så som du beskrev annars.
Får sära det och se om jag får loss pinnbultarna hela.