Hej.
Då vi felsökte ett jordfel på våran Porsche 944 från 83 så blev det en kortis mellan skruvmejsel och tändningslås (har jag för mig, var en kompis som höll på).
I samband med detta så tappade vi de automatiska dimljuset fram, vi har kollat säkringar, relät osv (det som sitter under ratten), men inte hittat något trasigt.
Finns det fler säkringar än de som sitter under ratten?
Eftersom det är automatik på dimljusen så hittar vi ingen knapp till dem, vet ej om dessa dimljusen satt orginal på 83an, därav att jag inte hittar någon knapp till dem.
Någon som har några idéer eller tips på hur jag kan komma vidare?
Tappat dimljusen fram!
-
- NA-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Hasse
- S2-Poster
- Telefon: 0709744794
- Bilmodell: 924S
- Årsmodell: 1986
Re: Tappat dimljusen fram!
På min -84:a sitter dimljus knappen högt upp till vänster på mittkonsolen, samma knapp som dimljuset bak.hurtig wrote:Hej.
Då vi felsökte ett jordfel på våran Porsche 944 från 83 så blev det en kortis mellan skruvmejsel och tändningslås (har jag för mig, var en kompis som höll på).
I samband med detta så tappade vi de automatiska dimljuset fram, vi har kollat säkringar, relät osv (det som sitter under ratten), men inte hittat något trasigt.
Finns det fler säkringar än de som sitter under ratten?
Eftersom det är automatik på dimljusen så hittar vi ingen knapp till dem, vet ej om dessa dimljusen satt orginal på 83an, därav att jag inte hittar någon knapp till dem.
Någon som har några idéer eller tips på hur jag kan komma vidare?
Kanske har ni bara råkat trycka på den när ni meka, annars kan det vara så att bakstycket på tändningslåset gick sönder när det blev kortslutning.
Det är ganska vanligt att strömbrytaren i tändningslåset går sönder helt eller delvis med konstiga elfel
som följd.
Hasse PCS#7951
Vit 944-84 En Porsche med drag!
Vit 924S-86 "Martina" banbil.
-
- NA-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Hehehe ja där ser man, det var den lilla knappen på mittkonsolen som var avslagen.
På 9år så har vi inte rört knappen..
Tack för hjälpen.
På 9år så har vi inte rört knappen..

Tack för hjälpen.
- Hasse
- S2-Poster
- Telefon: 0709744794
- Bilmodell: 924S
- Årsmodell: 1986
Det är bra med enkla fel dom går så fort att laga. 

Hasse PCS#7951