Intressekoll: Mappningsbart chip till 944?

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
FekZen
Turbo-Poster
Bilmodell: P987 Boxster, 330i cab
Årsmodell: Vet ej

Intressekoll: Mappningsbart chip till 944?

#1 Post by FekZen »

Hej hej!

Tänkte kika lite intresse, då jag jobbar mycket med Bmw Turbo har jag med hjälp av ett amerikanskt bolag kunnat ta fram ett mappningsbart Bmw Turbo chip, där kunden själv kan finlira chipet och mappningen via USB med ett enkelt windowsgränssnitt.

Jag ser en möjlighet att vidareutveckla chipet för Porsche 944 styrenheter om det nu finns ett intresse för att mappa själv. Fördelen är också att jag från början kan ladda chipet med valfri mapp så kan man utgå ifrån det och bara finjustera.

http://shop.fekzen.se/product.php?id_product=165" onclick="window.open(this.href);return false;

Vad tror ni?

Med vänlig hälsning//
A.Fekzen
FULL fart spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Trimchip, E85 chip mm.

DLS
Addict
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990

Re: Intressekoll: Mappningsbart chip till 944?

#2 Post by DLS »

Är en intressant ide, läste lite om miller war chip o att det börjar vara några på ppf som testar det i bmw:s.
Har du kollat någe mera på möjligheten till porsche?
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

FekZen
Turbo-Poster
Bilmodell: P987 Boxster, 330i cab
Årsmodell: Vet ej

Re: Intressekoll: Mappningsbart chip till 944?

#3 Post by FekZen »

Hallå hallå,

Lite segt svar från min sida men såg inte att någon skrivit i tråden :)

Yes - jag är återförsäljare av WAR chip i Europa och har dessutom kunnat vidareutveckla den till mer ovanliga modeller vilket gör det möjligt att fixa till 944, 944S, 944S2 osv. Så det är deras hårdvara jag använder och sätter i mitt anpassade program. Samt att jag därmed kan ordna för ovanligare modeller.

Har tex gjort en specialvariant till Volvo 940 Turbo och Volvo 850 T5. :)

Bara skicka mig epost för mer info och snabbare svar på info@fekzen.se

Med vänlig hälsning//A
FULL fart spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Trimchip, E85 chip mm.

Post Reply