Info angående gamla Autotrim i Göteborg?
- Vidde
- S-Poster
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
Hej,
Jag har nyligen köpt en 951 som har en trimsats ifrån Autotrim ifrån Göteborg. Autotrim finns inte kvar längre (det finns någon kvar med autotrim.se adressen men det är inte samma företag längre). Så jag undrar om ni vet mer om det här företaget och vad en trimsats ifrån Autotrim innebär som sitter i bilen nu (effekt, hårdvara m,m)?
Jag har hittat kvittot ifrån företaget och original chipen (ja 2 st chip) bland historiken på bilen så jag antar att det åtminstone sitter en ny programvara i den.
Någon som vet något mer gällande Porsche trimmaren Autotrim i Göteborg och deras motoroptimeringar?
Mvh,
Viktor
Jag har nyligen köpt en 951 som har en trimsats ifrån Autotrim ifrån Göteborg. Autotrim finns inte kvar längre (det finns någon kvar med autotrim.se adressen men det är inte samma företag längre). Så jag undrar om ni vet mer om det här företaget och vad en trimsats ifrån Autotrim innebär som sitter i bilen nu (effekt, hårdvara m,m)?
Jag har hittat kvittot ifrån företaget och original chipen (ja 2 st chip) bland historiken på bilen så jag antar att det åtminstone sitter en ny programvara i den.
Någon som vet något mer gällande Porsche trimmaren Autotrim i Göteborg och deras motoroptimeringar?
Mvh,
Viktor
-
- S-Poster
- Bilmodell: 944 Turbo
Re: Info angående gamla Autotrim i Göteborg?
Hej
Autotrim sålde och marknadsförde Automotion i Sverige. Du har troligen TC-8200 eller TC 8210 i din bil.
Dessa kostade 1995 5785kr. Chipen kommer ifrån Weltmeister.
Med vänlig hälsning, Sven
Autotrim sålde och marknadsförde Automotion i Sverige. Du har troligen TC-8200 eller TC 8210 i din bil.
Dessa kostade 1995 5785kr. Chipen kommer ifrån Weltmeister.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Vidde
- S-Poster
Tack för svaret!
Var det längesedan dem la ner verksamheten?
Mvh,
Viktor

Mvh,
Viktor
-
- Addict
- Bilmodell: 951 -86 / 944 -84
Det står autotrim skrivet med spritpenna på mina boxar så jag antar att jag också har boxar ifrån autotrim.
Det står även "turbo cup", ett namn och ett nummer. Skulle vara kul att veta lite mer. Motorn är en turbo cup-motor så har antagit att det är de boxarna också.

Det står även "turbo cup", ett namn och ett nummer. Skulle vara kul att veta lite mer. Motorn är en turbo cup-motor så har antagit att det är de boxarna också.
-
- S-Poster
Min prislista är ifrån 1995. Jag hörde att de brann ner men jag vet inte när eller om det jag det är sant.
- Maxx
- Addict
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
Jo, det brann i området de höll till i och jag har för mig att de drabbades. Det är några år sen så det är lite svårt att komma ihåg detaljerna. Så vitt jag vet så upphörde firman i samband med branden.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Vidde
- S-Poster
Någon som vet vad man ska köra för tändstift med Autotrim-chipet? Dax för en redig service innan våren nu.
Lite svårt att tyda bilden du bifogade Sven men vilken effekthöjning kan man tänka sig? Är det likt Sandén´s kitt i effekt nivå? Har tyvärr ingen riktig laddtrycksmätare så vet inte hur eller om wastegate:n är brickad.
Lite svårt att tyda bilden du bifogade Sven men vilken effekthöjning kan man tänka sig? Är det likt Sandén´s kitt i effekt nivå? Har tyvärr ingen riktig laddtrycksmätare så vet inte hur eller om wastegate:n är brickad.
-
- S-Poster
Hej.
Om du PM:ar mig en adress så kan jag skicka katalogen med tillhörande prislista till dig. Jag behöver inte den längre.
Om du PM:ar mig en adress så kan jag skicka katalogen med tillhörande prislista till dig. Jag behöver inte den längre.
- Vidde
- S-Poster
Tack så hemskt mycket!Sven wrote:Hej.

-
- NA-Poster
- Bilmodell: 928s4
- Årsmodell: 1987
autotrim brann ner med flera ofösäkrade bilar inne på verkstaden några tjejor skulle elda gräs under reklamskylten han som hade det mådde inte så bra efter det flera blev av med sina bilar