Vilken ordning på nipplarna vid byte av bromsv.på S2?
-
- NA-Poster
- Bilmodell: 944S2
- Årsmodell: 1990
Vilken ordning på nipplarna vid byte av bromsv.på S2?
Jag ska om någon timme byta bromsvätska och har hört det sitter två nipplar på varje ok och att det ska göras i "rätt" ordning. Jag vet att man ska börja med det (oket) längst bort först, men tydligen har det inverkan på resultatet om man kör (nipplarna) uppe-nere (innre-yttre) eller nere-uppe(yttre-innre). Stämmer detta? Spelar det roll?
- mxputte
- S-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Funderade lite på det förut också. Tror det spelar mindre roll. Men egentligen så borde det väl gå att lufta båda samtidigt, eller?
Alltså att man har en slang och nyckel på båda nipplarna och att man luftar båda samtidigt. Eller blir det för lite tryck?
Haha nu kanske jag förvirra det ännu mer, sorry!
Alltså att man har en slang och nyckel på båda nipplarna och att man luftar båda samtidigt. Eller blir det för lite tryck?
Haha nu kanske jag förvirra det ännu mer, sorry!
-
- Addict
- Bilmodell: 951 -86 / 944 -84
- Årsmodell: 1986
Re: Vilken ordning på nipplarna vid byte av bromsv.på S2?
Jag luftar den inre först. Tycker det känns rätt, men vet egentligen inte hur vätskan (och luften) går inne i oket. Men det funkar för mig.
-
- NA-Poster
- Bilmodell: 944S2
- Årsmodell: 1990
Re: Vilken ordning på nipplarna vid byte av bromsv.på S2?
Allés klar!
Gick ju bra så klart. Skulle dock behöva byta någon nippel, men det tar jag nästa gång.
Tack!
Gick ju bra så klart. Skulle dock behöva byta någon nippel, men det tar jag nästa gång.
Tack!