Är det nån som vet om ventiltryckarna/lyftarna på en 944a är plana eller konvexa på toppen?
En del forum på nätet antyder att dom är konvexa o därför måste slipas på rätt sätt i maskin.
Överväger om jag ska slipa mina gamla eller om jag ska införskaffa nya men dom är riktigt dyra + att jag läst att dom ny tillverkade är skit jämfört med dom gamla
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
Tack för erbjudandet men jag hoppas kunna plocka ihop i alla fall 8st bra av med hjälp av mina 8 från Na motorn jag använde vid min renovering sist.
Men är forfarande intresserad av o veta om tryckarna ska vara plana eller konvexa.
Dom flesta säger att dom ska vara pytte lite konvexa men jag har kollat med stållinjal o tycker dom är helt plana allihopa?
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
när man läser på andra forum så säger dom att alla tryckare/lyftare är konvexa (buktar utåt) från början men är dom plana eller konkava(har en grop) i sig då ska dom kastas.
Men dom forum jag läst det på är typ v8 forum o så såg jag nån film på youtube där dom slipa lyftare konvexa men det verka vara till traktorer så frågan är fortfarande om våra är helt plana från början eller inte???????????
Är dom helt plana från början så är det ju inge problem att slipa ner dom lite lätt med våtslip papper på en glasskiva men är dom konvexa så måste dom ju lämnas till nån med maskin som kan göra det.
Men det är ingen som skrivit om det på rennlist till exempel.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
Lite info om lyftare http://www.benms.com/944lifter.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Har lagt mina NA lyftare i lacknafta i ett par dagar o nu ska dom få torka o sen ska jag lägga dom i olja så får vi se vilka som går att använda.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
Ja lacknaftan tillsammans med tryckluft så fick jag dom helt rena.
Sen fyllde jag upp alla med ny olja genom att stoppa dom i en burk med ny olja i som jag sen vakuum sög för att få ut all luft i tryckarna.
Var några som fortsatte vara mjuka i alla fall så dom kasserade jag.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
Okej, körde du tryckluft genom det lilla hålet i sidan då?
Jag har mina stående i diesel nu, tänkte oxå köra dom med vakuum i en burk olja och hoppas dom fungerar sen. Kostar ju nästan 2000-:/st att byta dom
vad använder ni för vakumpump? måste man ha någon dyr pryl eller funkar en vanlig damsugare eller nått annat man har hemma att suga vakum ur en glasburk med? kanske är för klent sug?
i usa där jag först såg tråden så använder dom en så kallad mityvac bromsluftare till en tätslutande glasburk men jag körde precis som du undra med en dammsugare o ett special munstycke som gjorde om grova dammsugarslangen till en tunn slang o sen ner i en glasburk (silvertejp funkar ju också) men jag rekommenderar inte att du kör med findammsugaren inne från huset utan använder en grovdammsugare som tål att få in lite oljedimma i sig.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]