Haft problem länge med elhissen för rutan på förarsidan och tänkte lösa det en gång för alla.
Problemet är att den inte villa röra sig "oftast" då den helt plötsligt fungerar ibland.
Jag har bytt motorn till elhissen "2" gånger så det är uteslutet, oftast fungerar det när jag bytt motorn men efter en stund slutar den fungera igen. Ibland fungerar den bara genom att skruva lite på justerskruven på själva motorn, vet inte vad den gör egentligen men det fungerar ibland, fast bara en stund sen slutar den fungera igen.
Jag börjar få slut på idéer, någon so har någon ide vad problemet kan vara?
Jag tänkte beställa ett nytt relä "944 615 116 00" som ska vara för elhissarna och se om det är felet.
Alla idéer är välkomna
Problem med elhissen på förarsidan
- posse944
- Turbo-Poster
- Posts: 412
- Joined: 2008-12-04 10:38:39
- Telefon: 0763283552
- Bilmodell: 944 2.5L
- Årsmodell: 1988
- Location: Norrköping/Göteborg
- Contact:
Problem med elhissen på förarsidan
Porsche är en livstil...
Nuvarande bil:
Porsche 944 -88 2.5L Azuritblå
Tidigare bilar:
VW bubbla 1969 :-)
Biltråd --> [url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19543&highlight=[/url]
Nuvarande bil:
Porsche 944 -88 2.5L Azuritblå
Tidigare bilar:
VW bubbla 1969 :-)
Biltråd --> [url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19543&highlight=[/url]
- Janne J
- Addict
- Posts: 1328
- Joined: 2013-01-01 13:47:35
- Telefon: 0705829625
- Bilmodell: 911SC, 944S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Kinna
- Contact:
Re: Problem med elhissen på förarsidan
Jag hade börjat med att mäta spänningen in till motorn när den inte fungerar. Bara så du säkert vet var felet ligger någonstans. Får du spänning ligger felet i motorn, får du inte det ligger felet i tryckknappen eller matningen till den.
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65
-
- S2-Poster
- Posts: 238
- Joined: 2012-10-09 22:52:54
- Telefon: 0708706934
- Bilmodell: 924 944 -86
- Årsmodell: 1978
- Contact:
Re: Problem med elhissen på förarsidan
Har du kollat kablarna i genomförningen mellan dörr och kaross?
Inte ovanligt att kablarna ligger och nöter hål på isoleringen...
Inte ovanligt att kablarna ligger och nöter hål på isoleringen...
- Mårten
- Addict
- Posts: 1436
- Joined: 2005-07-26 07:36:58
- Telefon: 0706505189
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Borås
- Contact:
Re: Problem med elhissen på förarsidan
I mitt fall var det tryckknappen som spökade...
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
-
- Addict
- Posts: 1207
- Joined: 2010-08-04 22:37:55
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Mariefred
- Contact:
Re: Problem med elhissen på förarsidan
på "min" bil har kontaktstycket spruckigt lite i kanten.
Så motorn är OK
knappen är OK
kablarna är OK
men kontaktstycket som man trycker dit på knappen ger oftas lite för dåligt kontakttryck på ett stift.
Har funderat på att jaga ett bättre kontaktstycke men jag vill gärna ha elhärvan intakt utan skarvar och rörstiften är nog inte utbytbara om jag kommer ihåg minnesbilden rätt. Troligtvis kommer jag att dra ett rostfritt buntband runt kontaktstycket så att den återfår den rätta formen och börjar fungera igen.
Mitt fel är dock på passagerarsidan och dess knapp så motorn går att köra ifrån förardörren.
/Jan
Så motorn är OK
knappen är OK
kablarna är OK
men kontaktstycket som man trycker dit på knappen ger oftas lite för dåligt kontakttryck på ett stift.
Har funderat på att jaga ett bättre kontaktstycke men jag vill gärna ha elhärvan intakt utan skarvar och rörstiften är nog inte utbytbara om jag kommer ihåg minnesbilden rätt. Troligtvis kommer jag att dra ett rostfritt buntband runt kontaktstycket så att den återfår den rätta formen och börjar fungera igen.
Mitt fel är dock på passagerarsidan och dess knapp så motorn går att köra ifrån förardörren.
/Jan
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]