Hej
Räkna med att träna lite på både ”svåra” och ”lätta” änden innan du kör skarpt.
En del värmer nipplarna eller slangen, jag testade men det gick varken lättare eller blev bättre för det.
Det gäller att vara försiktig när man tar bort den gamla slangen från nipplarna, använd värme och absolut ingen tång eller kniv på ytan där slangen ska tryckas på.
Jag använde de gamla nipplarna igen efter om-ytbehandling.
Stålomspunnet eller inte? …ingen aning, min 911 -74 ska ha plastslangar.

Nya smala slangar är påpressade på WUR:en och spjäll-lägesgivaren, och ny grov slang på inmatningen till bränslefördelaren.
Jag borrade till ett par träbitar i slangdimensionerna och lite extra utrymme där slangen kommer att svälla, och skar av ändarna med en vass kniv och värmde hastigt på med varmluftspistolen för att grada änden istället för att använda något vasst.

Kläm ihop om slangen och knacka på tvingen till slangen är på, ingen värmning av slangen utan bara distinkta knack med hammaren. Montera den ”svåra" änden först, skär därefter av slangen i rätt längd.

”Lätta” änden är svår att misslyckas med.

Påpressat och klart.
Bengt
ps: lite irriterande att bara 600pixlar visas av mina 800pixlar breda bilder