Hej
Jag har sökt i många trådar här på forumet, men hittar inte något om hur bökigt det är att byta motorfästen.
Hur bökigt är det? det ser rätt trångt ut "där nere" är det samma fästen/jobb på 944 som på 924S ?
En länk till en beskrivning eller en how-to ...skulle sitta fint
Har du lift var det inte så illa kruxigt, tog väl maximalt en timma, hade bilen i ståhöjd och använde en regel under motorn för att avlasta den, hissade upp regeln med en domkraft... Kanske inte det säkraste, sättet men det fungerade perfekt och underbar åtkomst =)
Det skall funka fint om du pallar upp bilen på någonting så du får lite kryputrymme under bilen. Då avlastar du bara motorn med en domkraft och en bräda mellan för att fördela trycket. Men det är klart att får du tag i lift blir det betydligt trevligare =)
Hej
Det var lite bökigt att få de nya motorfästena på plats, mina ville inte styra i hålen i fästet på motorn eller hålet i framvagnsbalken. Då hade jag ändå bärarmarna + fjäderbenen + krängningshämmaren + styrracket borta.
En kofot att bända med löste problemet
Det kan vara god ide att byta åtminstone fästet på höger sida som får mycket stryk för att det sitter så nära grenröret , mitt hade delat sig om innehöll mest pulver ...som inte är hälsosamt att snorta