Som ämnesraden antyder vill jag alltså få reda på innerdiameter, ytterdiameter samt tjocklek på lagret som sitter i svänghjulet på 944 turbo i synnerhet men även på 944 N/A samt 924 turbo och N/A...
Innerdiametern kommer ju att vara samma som knoppen längst fram på transaxeln, så om den är samma på samtliga modeller så är det ju inte svårare än att mäta där men jag är just nu ett par mil ifrån mitt garage och är onödigt vetgirig just precis nu.
För att förtydliga lite extra: Det kallas även för stödlager på svenska och pilot bearing på utrikiska. =)
Det kan vara så att det på Porsche inte alls är pressat i själva svänghjulet utan i veven precis "bakom" svänghjulet men funktionen är densamma och artikelnumret är 93110211100 hos Porsche. =)
Ska googla vidare efter mått nu när jag har ett artikelnummer att gå på.
Visserligen några år sen jag mekade koppling till 931, men jag har för mig att det var nållager utan inner eller ytterbana. Typ diameter 12-15 mm ngnting
Om nu 944 har ett 931 artikelnummer så lirar ju inte mitt minne med ovan uppgifter.
Pär Hylander
Om en reservdel använts redan på 924-tiden kanske de inte lägger in ett nytt artikelnummer när de använder den även i 944? Vild gissning utan nån som helst grund i verkligheten, då jag är totalt nollad vad det gäller memorerande av reservdelsnummer och eventuella system bakom dem. =)
Jag tror (och hoppas) att det är ett sånt här jag letar efter:
Du har inte lust och ork att googla fram en bild och ett reservdelsnummer på motsvarande ditt lager?
Edit, svarade för snabbt... Hela inlägget hade inte laddats...