Knivigt eltrubbel
Posted: 2012-06-21 17:56:05
Så...
Jag beslutade mig att köpa resten av kabelhärvan som Lindsey racing erbjuder. Mycket lätt att installera och snygga blir det.. Sen att man blir av med dom värdelösa kontakterna överallt och får nya versonen som faktiskt går lätt att lossa är ju ett plus.
Hur som haver. Efter att ha installerat allt rätt (och jag har tittat igenom det igen), får jag ingen gnista. För att göra en lång historia kort.
Tolv volt på båda kablarna på spolen, ingen spänning till spridare. spolen verkar dock få tändpulser även om dom är svaga testade med en lampa och den dimmades upp och ner. Blinkade inte som den ska.
Spridarna få alltså heller ingen ström. DME-relät är testat efter konstens alla regler och det fungerar hur bra som hälst. Ingen säkring har gått. Byglar jag relät får spridarna naturligtvis ström. Men då får jag ingen triggersignal (Varvräknaren hoppar inte).
Min slutsats säger mig att spolarna i DME-relät inte får någon matning och därför inte ger ström till spridarna. Men hur löser man det problemet?
Bilen är en Porsche 944 turbo 1989.
Glad midsommar på er alla!
Jag beslutade mig att köpa resten av kabelhärvan som Lindsey racing erbjuder. Mycket lätt att installera och snygga blir det.. Sen att man blir av med dom värdelösa kontakterna överallt och får nya versonen som faktiskt går lätt att lossa är ju ett plus.
Hur som haver. Efter att ha installerat allt rätt (och jag har tittat igenom det igen), får jag ingen gnista. För att göra en lång historia kort.
Tolv volt på båda kablarna på spolen, ingen spänning till spridare. spolen verkar dock få tändpulser även om dom är svaga testade med en lampa och den dimmades upp och ner. Blinkade inte som den ska.
Spridarna få alltså heller ingen ström. DME-relät är testat efter konstens alla regler och det fungerar hur bra som hälst. Ingen säkring har gått. Byglar jag relät får spridarna naturligtvis ström. Men då får jag ingen triggersignal (Varvräknaren hoppar inte).
Min slutsats säger mig att spolarna i DME-relät inte får någon matning och därför inte ger ström till spridarna. Men hur löser man det problemet?
Bilen är en Porsche 944 turbo 1989.
Glad midsommar på er alla!