Min 924 är svensksåld och har därför självjusterande trumbromsar bak vilket tydligen var unikt för den svenska marknaden. Problemet är att tillgången på reservdelar inte är så bra. Jag har fått ordning på allt nu tror jag men bromsbackarna återstår och de är också unika för det självjusterande systemet enligt PET, artikelnumret är det samma; 477 609 537 men med ett E på slutet istället för ett D.
Jag får en del träffar när jag söker på nätet, bl.a. Textars back som skall passa båda systemen enligt dokumentationen.
Min fråga är helt enkelt om det är någon annan här som har en 924 med de självjusterande bakbromsarna som har bytt backarna och hittat något som passar och i så fall vad?
Utzon har tagit hem några som vi skall jämföra med vid tillfälle och det finns ju alltid alternativet att få nya belägg på de gamla backarna men det vore intressant om någon vet om några backar som garanterat passar.
\\ Kalle
Självjusterande trumbromsar 924
- s99kalle
- S2-Poster
- Bilmodell: 924 Targa
- Årsmodell: 1984
- Mattias 924
- Addict
- Bilmodell: 911T Targa -72 Ölklappe
- Årsmodell: Vet ej
Re: Självjusterande trumbromsar 924
Jag har självjusterande bakbromsar och kör med sånahär backar. Men jag har inte för mig att de var speciella för att jag har självjustering...

"patand" skrev:
Om inget strular...
Om inget strular...