Megasquirt: Noen som har forslag til Løsning: EDIT: BLE VEMS
Posted: 2011-12-26 16:55:35
Hei
Jeg har kjørt med MAF og Mafterburner de siste årene og det har fungert ok, men noen ganger opplever jeg at Map'en "flytter" seg. Der hvor jeg tidligere har hatt 13.5 i AFR så har jeg plutselig 14.5. Antaglig er det noen sensorer (DME Temp?) eller ledninger som har brudd. Dette skjer bare på closed loop. Når det turboen kommer er mappen alltid stabil
Uansett så ønsker jeg å ta skrittet videre. Jeg har lest om de fleste systemene som "passer" til 951, både Vipec, Link og Civinco ser veldig bra ut, men jeg ønsker en billigere løsning da jeg skal ha dette på en annen motor også etterhvert (Lotus Seven). Jeg ønsker derfor konkret forslag til løsning på enten en VEMS eller Megasquirt løsning.
Dp-enginnering.nl skulle lage en PnP løsning for 951, men jeg hørte aldri noe mer fra de. Helst vil jeg kjørt PnP med orginale trigger, men jeg kan godt lage triggerhjul på veiv. I utgangspunktet så vil jeg kjøre MAP, turbotrykk, tenning(vanlig), fuel, EGT og WB (har nå Zeitronix) Skulle gjerne ha knocksensor også.
Så: Hvor finner jeg et konkret forslag til løsning med oversikt over ledninger osv osv osv.
Alle tips tas i mot med takk
Her er bilen det gjelder:
LR MAF 2
LR Super65 Turbo
Mafterburner og chips
Tial WG
CV delete
3" exhaust
osv..




Jeg har kjørt med MAF og Mafterburner de siste årene og det har fungert ok, men noen ganger opplever jeg at Map'en "flytter" seg. Der hvor jeg tidligere har hatt 13.5 i AFR så har jeg plutselig 14.5. Antaglig er det noen sensorer (DME Temp?) eller ledninger som har brudd. Dette skjer bare på closed loop. Når det turboen kommer er mappen alltid stabil

Uansett så ønsker jeg å ta skrittet videre. Jeg har lest om de fleste systemene som "passer" til 951, både Vipec, Link og Civinco ser veldig bra ut, men jeg ønsker en billigere løsning da jeg skal ha dette på en annen motor også etterhvert (Lotus Seven). Jeg ønsker derfor konkret forslag til løsning på enten en VEMS eller Megasquirt løsning.
Dp-enginnering.nl skulle lage en PnP løsning for 951, men jeg hørte aldri noe mer fra de. Helst vil jeg kjørt PnP med orginale trigger, men jeg kan godt lage triggerhjul på veiv. I utgangspunktet så vil jeg kjøre MAP, turbotrykk, tenning(vanlig), fuel, EGT og WB (har nå Zeitronix) Skulle gjerne ha knocksensor også.
Så: Hvor finner jeg et konkret forslag til løsning med oversikt over ledninger osv osv osv.
Alle tips tas i mot med takk

Her er bilen det gjelder:
LR MAF 2
LR Super65 Turbo
Mafterburner og chips
Tial WG
CV delete
3" exhaust
osv..



