Hej
För ett tag sedan bytte jag kamrem och vattenpump på min 944 -84 160H. När jag gjorde detta fick jag modifiera om kamremskåpan då pumpen inte var exakt lika dan. Är det någon som har samma problem? Jag tycker att remmen gick ruskigt nära kåpan men det var inget att göra åt det då. Kan vara det som låter, jag vet inte.
PLZ help, är ingen rolig historia att plocka ner allt igen innan man vet vad det kan vara.
Vinande ljud efter kamremsbyte!
- rah
- NA-Poster
- Posts: 38
- Joined: 2006-03-02 11:56:25
- Bilmodell: 944 -84
- Location: Lidköping
- Contact:
Vinande ljud efter kamremsbyte!
// Magnus E Andersson \\
-=Vroom=-
-=Vroom=-
- Freddie_81
- Addict
- Posts: 1893
- Joined: 2008-05-27 22:09:16
- Telefon: 0739606054
- Bilmodell: 944, 924
- Årsmodell: 1979
- Location: Åkers Styckebruk
- Contact:
Vinande ljud efter kamremsbyte!
Tjena. Bytte du även balansaxelrem kan jag nästan garantera att de är den. Den ska vara mycket "slappare"än man tror och den viner bra om den är för hårt spänd. Bästa är nästan att öppna upp och släppa lite på spänningen, se till att allt är klart och göra provstart utan kåporna på så slackar du remmen tills de viner lagom. De ska vina lite om remmen.
Annars kan de ju vara en rulle som är dålig om dessa inte byttes.
Mvh Fredde
Annars kan de ju vara en rulle som är dålig om dessa inte byttes.
Mvh Fredde
Larsson81@outlook.com
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978
Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978
Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Re: Vinande ljud efter kamremsbyte!
Min remmar byttes förra året och de ven väldigt högt, men efter 300 mil åkte jag in till Porsche center och bad dem efterspänna remmarna, samtidigt frågade jag om vinandet och fick till svar att min balansaxelrem var alldeles för hårt spänd.
Jag tog ändå av kåporna och kännde på den men tycke inte att den verkade särsskilt hårt spänd.
/Fredrik
Jag tog ändå av kåporna och kännde på den men tycke inte att den verkade särsskilt hårt spänd.
/Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
- Freddie_81
- Addict
- Posts: 1893
- Joined: 2008-05-27 22:09:16
- Telefon: 0739606054
- Bilmodell: 944, 924
- Årsmodell: 1979
- Location: Åkers Styckebruk
- Contact:
Vinande ljud efter kamremsbyte!
Man blir förvånad över hur slapp den ska vara. Har för mig jag kunde röra min iaf 15-20 mm på längsta stället. Trodde den var alldeles för slapp när jag demonterade den.
Larsson81@outlook.com
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978
Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978
Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)
Who is online
Users browsing this forum: No registered users