Page 1 of 1

Koppling till 450 HP+

Posted: 2011-07-17 13:33:38
by bergodalvana
Har hade en G-tech och gjorde en massa loggningar på att få ut ungefärlig uppskattning på hästkrafter och vi hamnade på en medel på 487 hk.

Men nu slirar kopplingen och då kommer frågan:
Räcker det att uppgradera lammellen?
Klarar tryckplattan hästkrafterna?

Alla input på detta uppskattas.

Re: Koppling till 450 HP+

Posted: 2011-07-17 14:05:03
by bergodalvana
Nån som vet nåt om denna?
http://www.slickcar.com/details/20040-p ... utches.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Koppling till 450 HP+

Posted: 2011-07-17 14:46:07
by DLS
finns ett antal trådar om kopplingar sen förut o där går dom igenom bland annat spec :)
i ditt fall så ska du nog i allafall ha en sinter samt en bättre tryckplatta.
sen är det valfritt om du vill ha körbarhet på gata dvs 6 puckad eller 4 puckad samt fjädrad eller ofjädrad.

finns dom som kör 911 turbo lamell o modifierad gt3 tryckplatta också.
men kolla i dom gamla trådarna.

själv kör jag med spec aluminium tryckplatta samt en steg 3 6 puckad fjädrad sinter :)

Re: Koppling till 450 HP+

Posted: 2011-07-17 23:54:51
by Erol
Jag kör åxå med en Spec, steg 3 hybrid.
Med Spec alutryckplatta, denna setup
skall enligt Dave på Lindsey hålla för
550 hk.

Denna koppling är väldigt lättkörd, nästan
som original.


/ Erol



Sent from my X10i