Jag behöver göra en hjulinställning på min bil och undrar vad som egentligen styr vad därbak.
Ja, jag har surfat på forumet och googlat men hittar en del saker som motsäger varandra, och då fattar jag inte (kan vara förkylningen som gör det).

Enligt en beskrivning gör man så här:
1. De främre excentriska skruven styr bara höjden. Jag skiter i det, ser bara till att båda sidor står lika. Höjden justerar jag med coiloversena...

2. Den andra excentriska skruven (som också håller kränghämmaren) styr toe
3. Med "specialverktyget" styr man camber.
Dock så ändrar man någon av de två sista så förändras den andra också lite, vilket gör det lite bökigt då man får testa sig fram ett gäng gånger.
Men i andra beskrivningar så är det tvärtom, den excentriska skruven styr camber och "specialverktyget" styr toe. Så hur är det egentligen? Vill helst att det går hyfsat fort när jag gör det utan att testa mig fram en massa.
Hjulvinklar på bilen tänkte jag så här:
Fram
Toe, 0mm (eventuellt pytte, pyttelite toe in)
Camber, 3-3,5 grad (har nya fasta topplagringar som ger mer camber, så man ställer med camberskruven)
Caster, så mycket som möjigt?
Bak
Toe, 2mm toe in
Camber, 2,5 grader.
BIlen körs på R-däck och skall vara till busbil för banträffar (dock kommer den att gå en del gata för att ta sig till banträffa).Den har coilovers bak och omgjorda fjäderben fram med coilover-rör och "riktig" fjädrar.