Nitrous express

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Message
Author
User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 665
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

#16 Post by Corleone »

4 poster är bättre än 1!

Fick ingen bekräftelse på att posten skickats, därav lite dubbelt...
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

User avatar
Sydbom
Turbo-Poster
Posts: 646
Joined: 2004-04-07 14:51:50
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sthlm, Österskär
Contact:

#17 Post by Sydbom »

fy va hemskt!
faan jag måste börja köra lite lugnare, kör väl inte så vilt men ändå.
Har ägt:
Porsche 924 -81
Porsche 944 turbo -86
Läs mitt Boxster reportage: http://www.sportbilen.se/index.php?page=reportage.php?id=176

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#19 Post by patand »

Corleone wrote:4 poster är bättre än 1!

Fick ingen bekräftelse på att posten skickats, därav lite dubbelt...
Fixat...
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

Lars_k
NA-Poster
Posts: 11
Joined: 2004-03-29 12:01:05
Contact:

#20 Post by Lars_k »

Tack för synpunkterna, en del mer än andra lol.
Lutar åt ett NX stage one system med shark nozzles och 10lb flaska.
ska återkomma med lite bilder och så när jag får hem grejorna och påbörjar intallationen.

Lars_k
NA-Poster
Posts: 11
Joined: 2004-03-29 12:01:05
Contact:

#21 Post by Lars_k »

newkie wrote:Ni behöver inte hetsa upp er...Vet mkt väl att min bil inte går snabbast vid rödljuset...och att man med enkla medel kan få ett lass med skit att gå lika bra/bättre än min och din med för den delen, vem det nu var som antydde detta...

Vad jag menar är....hmm...har ni sett de dära dekalerna som brukar sitta på jänkare och bilar med riktiga hästkrafter,(även på sura bilar ibland) "no turboshit just real power" är det jag menar, jag gillar turbo som F-n, älskar den där kicken man får. Men föredrar bilar med "Riktiga hästkrafter". Tycker att nos är att fuska lite... :)
Newkie, Finns även en NX dekal med texten "Resistance is futile" :wink:

User avatar
Porrsche
Turbo-Poster
Posts: 409
Joined: 2004-03-29 22:23:45
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1985B
Location: Sollentuna
Contact:

#22 Post by Porrsche »

Lars_k wrote:Tack för synpunkterna, en del mer än andra lol.
Lutar åt ett NX stage one system med shark nozzles och 10lb flaska.
ska återkomma med lite bilder och så när jag får hem grejorna och påbörjar intallationen.
Då jag själv har väldigt lite erfarenhet av lustgas, ser jag fram emot att få följa ditt projekt.

Keep us posted.

:)
8)

Göran
---
Porsche 944 -85

User avatar
notetoself
Addict
Posts: 1623
Joined: 2004-05-13 07:15:48
Bilmodell: Porschelös
Location: Högsäter
Contact:

#23 Post by notetoself »

Men alltså... Eh... Ang värmeutveckling vid användning av nos.

En kille på jobbet som iof körde V70, men ändå, körde med det och
det var helt omöjligt för honom att få något att hålla just pga av
värmen. Körde med några härliga specialstift etc men han fick typ
byta stift efter varje repa.

Racing, erfarenheter?

/x
Mattias - förr känd som turbo-puh...
Livrädd med stil. Har ingen Porsche längre.

User avatar
gurra
Sponsor
Posts: 3548
Joined: 2004-03-29 08:48:26
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#25 Post by gurra »

Turbo-Puh wrote:Men alltså... Eh... Ang värmeutveckling vid användning av nos.

En kille på jobbet som iof körde V70, men ändå, körde med det och
det var helt omöjligt för honom att få något att hålla just pga av
värmen. Körde med några härliga specialstift etc men han fick typ
byta stift efter varje repa.

Racing, erfarenheter?

/x

Då gasen i sig kyler så var förmodligen systemet felaktigt inställt.

Många gör misstaget att inte tillföra tillräckligt mycket extra bensin när man kör med gas.
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
jesster73
S-Poster
Posts: 65
Joined: 2004-05-13 21:37:52
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Strängnäs
Contact:

#26 Post by jesster73 »

newkie wrote:Vad jag menar är....hmm...har ni sett de dära dekalerna som brukar sitta på jänkare och bilar med riktiga hästkrafter,(även på sura bilar ibland) "no turboshit just real power" är det jag menar,
Har en sån (dekal alltså, ingen lustgas dessvärre) på min Fiat Punto. Letade efter "There's no substitute for cubic inches", men hittade ingen. :wink:

Tomas
Addict
Posts: 1184
Joined: 2004-04-03 11:33:27
Bilmodell: 944 turbo S
Årsmodell: 1988
Location: Boden
Contact:

#27 Post by Tomas »

newkie wrote: Jasså? ja den kan man ju motbevisa =) om man har en bil som trotts motsånd med lustgas, går bättre ;p Lustgas är säkert skitballt, tills man ska öppna börsen. Eller tills man kör upp sin bil brevid en fet Corvette eller kanske en cobra som bara piskar upp en totalt trotts lustgas.
Behöver jag verkligen påpeka att det är jänkebilsåkarna som har varit föregångarna inom lustgas?
Exakt vad får man göra med sin motor enligt dina teorier?
Är det bara vassa kamaxlar och Holleyförgasare som är sportsligt, och motorer som är omöjliga att vardagsköra pga 2000 rpm tomgång och en bränsleförbrukning som gör att man behöver en pipeline från Kuwait?
Är kompressor tillåtet? Det var ju jänkebilsåkarna som började med det.
[size=75]1988 944 Turbo S
Bosch HFM5 MAF, eget MAF-chip, mappar för bensin & E85.
3" avgassystem med separat rör för wastegate, Tial 38 mm wastegate, modifierad intercooler, 944 NA kamaxel, Siemens #72 spridare, Bosch 044 bränslepump.
Innovate LM-1 bredbandslambda med dataloggning.
Öhlins stötdämpare fram och bak, justerbara i kompression och retur. Borttagna torsionsstavar, gummibussningar bytta mot plast och länklager.
Victor LeMans 9,5+11x18" fälgar med Toyo R888 265+295 däck.[/size]

User avatar
gurra
Sponsor
Posts: 3548
Joined: 2004-03-29 08:48:26
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#28 Post by gurra »

Precis... jag tycker det är bra mycket ballare att ha en bil man kan köra under litern, som klarar kallstarter utan problem etc.etc. och ändå spöa en gammal jänkare med 7 liters motor..
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users