Bränsleslangar 944
-
- S-Poster
- Bilmodell: Golf -10
Bränsleslangar 944
Funderar på att byta ut slangarna mellan rören och motorn i förebyggande syfte. Ni som gjort detta, kör ni med original eller någon annan variant? Bla Lindsey Racing har flera kit. Verkar vara en fördel med att inte köra enbart stålomspunnet på grund av att detta sliter på delar som slangarna kommer i kontakt med, utan också montera något termo/slitskydd över slangarna. Erfarenheter?
-
- Turbo-Poster
- Telefon: 0704847656
- Bilmodell: Porsche 951-E85
- Årsmodell: 1990
Re: Bränsleslangar 944
Bytte till gummislang på sugsidan och stålomsunna teflonsslangar på trycksidan, glöm inte den lilla slangen som sitter på undersidan av fuelrailen! När jag plockade av den så var det ytsprickor i den, denna slang kan man inte verifiera skicket på om man inte plockar bort railen. Jag köpte allt hos Hydroscand i Malmö, de är helt underbara
Jag kör med E85, därför användes teflonslang.
Så köpa dessa prylar från Lindsey verkar onödigt och tex Hydroscand är experter på slang/koplingar i väldigt "hårda" miljöer.
/Björn

Så köpa dessa prylar från Lindsey verkar onödigt och tex Hydroscand är experter på slang/koplingar i väldigt "hårda" miljöer.
/Björn
Mvh Björn Olander
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
-
- S-Poster
- Bilmodell: Golf -10
Ok bra info
. Om du har spec kvar på det du köpte så tar jag gärna en koll på den för att få rätt kopplingar. Du har väl också gängade nipplar på rören som kommer från pump/tank som slangarna ska ansluta till? Den lilla slangen bytte jag för några år sen (och det var tur det..).

- Mattias 924
- Addict
- Bilmodell: 911T Targa -72 Ölklappe
- Årsmodell: Vet ej
Varför köra med stålspunna bränslelangar?
Det måste ju öka risken för brand från obefintlig till överhängande om man har/får spänningsfall i motorns jordning.
Det måste ju öka risken för brand från obefintlig till överhängande om man har/får spänningsfall i motorns jordning.
"patand" skrev:
Om inget strular...
Om inget strular...