Startade äntligen upp bilen efter mycket motgångar och upptäckte att det inte gick att lägga in nån växel....
Det verkar som att det är kopplingen som inte "frikopplar", testade genom att lägga i en växel med motorn avstängd, frikopplade och startade och då tog den ett skutt framåt.
det händer även att kopplingsgaffel går av, hur känns kopplingen?
du får lägga dig under o kolla o det rör sig i inspektionshålet när nån trampar på kopplingen.
annars så kan även huvudcylindern ha gett upp.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
På vissa bilar kan ju lamellen klibba fast om bilen stått ett tag,men troligtvis är det som DLS föreslagit
något i kopplingshydraliken som krånglar.
Lätt att kolla genom inspektionshålet vid slavcylindern.
Alla slangar är hela, inga läckage och när man kollar i inspektionshålet så rör sig slavcylinderarmen som den ska.
Borde innebära att hydrauliken är som den ska vara?
/Dea
Last edited by Dea on 2011-06-12 19:47:50, edited 1 time in total.
aah kan det vara så att kopplingen klibbat fast för att den stått så länge.
kanske funkar att bara rucka den fram o tillbaka så den släpper eller ta en sväng med den?
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
kom på en sak, har du fjädrar på din lamell?
isåfall kan det vara så illa så nån har lossat o kilat sig emellan.
annars tror jag på att slavcylindern inte trycker tillbaka kopplingen tillräckligt pga dålig slavcylinder eller dålig huvudcylinder alt. luft i systemet.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]