Fel på bränslemängdmätaren 924 T ??
Posted: 2011-03-15 13:35:17
Har en gammal 924 som stått i 8-9år,funka bra innan den blev avställd,bilen startar,rycker och går fett,missar på 1-2 cylindrar,så det verkar som insprutningen gett sig!
Tändning bytt,spridare bytt till bättre begagnade,och som verkar öppna normalt med skaplig sprutbild,spridarna har flyttats om,tändstift flyttats/bytts och rengjorts, komp.är jämnt och fint,provat med att ställt ner bränsletryck,pluggat bränsleledning till kallstarten men går fortfarande på 2-3 burkar och dränker samma tändstift,trots omflyttning av spridare.
Jag har kommit fram till bränslemängdmätaren som verkar ge ordentligt tryck till vissa cylindrar,riktig dusch när spridarrören lossas vid bränslemängdmätaren på två av rören,dom andra två blir knappt fuktiga när rören lossas,verkar som att han ger övertryck till 2-cylindrar,och knappt något till resterande.
Är det någon som har en annan ide,eller vet om det går att plocka isär mängdmätaren och rengöra den,eller ska man leta på någon annan bränslemängdmätare ??
Mvh Micke
Tändning bytt,spridare bytt till bättre begagnade,och som verkar öppna normalt med skaplig sprutbild,spridarna har flyttats om,tändstift flyttats/bytts och rengjorts, komp.är jämnt och fint,provat med att ställt ner bränsletryck,pluggat bränsleledning till kallstarten men går fortfarande på 2-3 burkar och dränker samma tändstift,trots omflyttning av spridare.
Jag har kommit fram till bränslemängdmätaren som verkar ge ordentligt tryck till vissa cylindrar,riktig dusch när spridarrören lossas vid bränslemängdmätaren på två av rören,dom andra två blir knappt fuktiga när rören lossas,verkar som att han ger övertryck till 2-cylindrar,och knappt något till resterande.
Är det någon som har en annan ide,eller vet om det går att plocka isär mängdmätaren och rengöra den,eller ska man leta på någon annan bränslemängdmätare ??
Mvh Micke