Jag hade en gång en svart S2 på Sommaren.. Men vinterleksaken är kvar..
Mmm en svart RX-1 Mountain som jag nu bytt bort mot en Nytro MTX 2009... Najs.
/Janne fd PCS #9425
Varför köra Amerikanskt när det finns kvalité.. ; )
Köpa en beg låda med diffbroms (antar du menar broms och inte spärr). Med S2-utväxling är mkt ovanligt, brukar vara turboutväxling. Priser från 7-8 tusen?
Köpa lös eftermarknads lsd, finns av torsentyp av det där amerikanska fabrikatet som jag inte kommer på namnet på just nu. Ung samma pengar tror jag.
Pär Hylander
Righty tighty Lefty loosy
or else...
You will get the Ohhh shit problem
Ja, det är nog den ja. Var lite dyrare än jag trodde, blir väl runt 12kkr innan man har den i handen, sen ska den ju monteras oxo.
Själv är jag dessutom lite skeptisk till torsen, håller mig helst till lamelldiff eftersom det är känd mark så att säga.
Nä, det går inte att se om man har diffbroms, men det är ju enkelt att känna efter, hissa upp ena bakhjulet och försök vrida det. En frisk orginaldiffbroms ska hålla emot med runt 40 Nm om jag minns rätt. (mkt osäker iofs...)
Pär Hylander
Kollar vidare och håller stortårna korsade.
Janne
Jag hade en gång en svart S2 på Sommaren.. Men vinterleksaken är kvar..
Mmm en svart RX-1 Mountain som jag nu bytt bort mot en Nytro MTX 2009... Najs.
/Janne fd PCS #9425
Varför köra Amerikanskt när det finns kvalité.. ; )
Ngn förklarade som att om du står med ena hjulet på asfalt och andra på en isfläck och gasar så att hjulet på isen spinner så går 40% av effekten till andra hjulet och 60% blir värme i diffen.
F ö tror jag inte en turbolåda i en S2 är kul, den är för "långbent" och för stora hopp i utväxling mellan växlarna. Tvärtom är däremot lysande!
Pär Hylander