Håller på att montera in bur i min 944.
Frågan är vart man bäst monterar bakåtstöttan? Enligt reglementet bör den ju sitta ungefär "uppepå" hjulhuset men då klarar man inte vinkelkravet på 30 grader?
Alternativet är att gå ner mot bagagegolvet brevid hjulhuset. Då går stöttan lite längre bak.
Gå ner mot bagagegolvet brevid hjulhuset helt klart! Där sitter övre infästningen för stötdämparen och buren kommer att göra nytta när du sedan monterar coil overs.
Precis. På min bil går de till inneskärmen - och det känns lite meningslöst... Det där med 30grader tor jag man kan ta med en liten nypa salt - det handlar ju om sunt förnuft. Kan man bara förklara hur tusan man tänkte när man gjorde det för SBF så brukar det lösa sig galant!
PeppeF wrote:Jag tror att jag gör som Eddie V gjort på sin och går ner mot bagagegolvet.
Verkar som sagt att båda lösningarna fungerar .
Såhär resonerade jag när jag byggde min bur. Enligt vagnbokbesiktaren skulle infästningen vara i linje med bakaxeln. Dessutom är rambenet det mest stabila stället i det området så det blev helt enkelt där. Stötdämpar infästningen sitter längre ner och måste förstärkas om det skall ha någon kontakt med golvet.