Camber och svärd bak
Posted: 2010-09-28 19:44:08
Vill kunna justera camber och toe på ett bra sätt, inte med excentrar. FInns ju ett par alternativ, mer eller mindre dåliga.
935-svärd
Bygga om till 935-style svärd. Toe blir ju enkelt, men camber lika illa. Skulle troligen innebära att man måste "porta" lite i alu-historien ytterst för att få in en uniball i springan.
Avancerade svärd...
Man kan ju kitta ihop svärd som är riktigt luriga, typ som
http://www.elephantracing.com/suspensio ... gplate.htm
Något avancerat, och man behöver inte den "nya" ledpunkten egentligen... Avancerat men görbart
BMW E30 stuk
På E30 verkar det som att många svestar i en excenter skruv... Det kan ju vi också göra. Då skulle man ställa camber på den och sedan kombinera med ett svärd med toe-justering - typ ett 935-svärd. Dåligt för man ändrar geometrin samtidigt - och eftersom 944 har samma geometri som E30 M3 DTM hade så vill jag ju helst behålla den...
Eller.
Är det här bara trams? Funkar excenter rejset bra? Surrade om det här med en kille här i E-tuna med erfarenhet av att skruva race 968:or och han menade på att......excenter rejsandet är helt förkastligt. En bil hade de spenderat en hel dag med, med spännband från framvagnen för att spänna in rätt toe osv... Det lät inge kul - och jag vill komma ifrån det. Jag bygger hellre om till nåt bra än börjar krångla med den här skiten.
935-svärd
Bygga om till 935-style svärd. Toe blir ju enkelt, men camber lika illa. Skulle troligen innebära att man måste "porta" lite i alu-historien ytterst för att få in en uniball i springan.
Avancerade svärd...
Man kan ju kitta ihop svärd som är riktigt luriga, typ som
http://www.elephantracing.com/suspensio ... gplate.htm
Något avancerat, och man behöver inte den "nya" ledpunkten egentligen... Avancerat men görbart
BMW E30 stuk
På E30 verkar det som att många svestar i en excenter skruv... Det kan ju vi också göra. Då skulle man ställa camber på den och sedan kombinera med ett svärd med toe-justering - typ ett 935-svärd. Dåligt för man ändrar geometrin samtidigt - och eftersom 944 har samma geometri som E30 M3 DTM hade så vill jag ju helst behålla den...
Eller.
Är det här bara trams? Funkar excenter rejset bra? Surrade om det här med en kille här i E-tuna med erfarenhet av att skruva race 968:or och han menade på att......excenter rejsandet är helt förkastligt. En bil hade de spenderat en hel dag med, med spännband från framvagnen för att spänna in rätt toe osv... Det lät inge kul - och jag vill komma ifrån det. Jag bygger hellre om till nåt bra än börjar krångla med den här skiten.