Säkringen går

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
M-Nilsson
Addict
Bilmodell: 944 S
Årsmodell: 1987

Säkringen går

#1 Post by M-Nilsson »

Rätt som det var när jag körde så sprakade radion/CD till när jag lyssnade på den och dog. 15 säkringen hade gått så åkte inom macken och passade på att ta 2st. Det funkade ett tag men så gick den ytterligare en gång senare samma dag under körning! Vad kan anledningen vara :?:
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.

Johnny
Turbo-Poster
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1986

Re: Säkringen går

#2 Post by Johnny »

M-Nilsson wrote:Rätt som det var när jag körde så sprakade radion/CD till när jag lyssnade på den och dog. 15 säkringen hade gått så åkte inom macken och passade på att ta 2st. Det funkade ett tag men så gick den ytterligare en gång senare samma dag under körning! Vad kan anledningen vara :?:
Tja, en säkring går ju vid överlast eller stum kortslutning.
Nu kan man ju nästan tro att du har en tillfällig avskavd ledning vid ledningshärvan bakom radion :roll:
Men säkring 15 hos 944s -87 mfl är ju till kylfläkt(fläktar). Det är ju lite så att en säkring kan ju vara till flera förbrukare så det gäller att försöka koppla bort förbrukare, liksom att köra med uteslutningsmetoden.

M-Nilsson
Addict
Bilmodell: 944 S
Årsmodell: 1987

#3 Post by M-Nilsson »

goto737 wrote:
M-Nilsson wrote:Rätt som det var när jag körde så sprakade radion/CD till när jag lyssnade på den och dog. 15 säkringen hade gått så åkte inom macken och passade på att ta 2st. Det funkade ett tag men så gick den ytterligare en gång senare samma dag under körning! Vad kan anledningen vara :?:
Tja, en säkring går ju vid överlast eller stum kortslutning.
Nu kan man ju nästan tro att du har en tillfällig avskavd ledning vid ledningshärvan bakom radion :roll:
Men säkring 15 hos 944s -87 mfl är ju till kylfläkt(fläktar). Det är ju lite så att en säkring kan ju vara till flera förbrukare så det gäller att försöka koppla bort förbrukare, liksom att köra med uteslutningsmetoden.
Det skulle kanske ha med fukten att göra, har haft bilen stående ute senaste tid. I dag så gick säkringen igen förresten, det komiska var att den gick i exakt samma kurva som en av de tidigare :roll: Tur att de bara kostar 5 kr st 8)
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.

makkanftw
Addict
Bilmodell: 931 10vt, 924 N/A, 911 C2
Årsmodell: 1980

#4 Post by makkanftw »

Kan inte vara så att vattnet skvalpar extra mycket i denna kurva och kortsluter något??

Klassiska hål i batteribaljan??
- Marcus

Post Reply