Page 1 of 1

Frågor ang: Basic trim av 944 Turbo -89

Posted: 2010-08-18 20:30:31
by Skarp
Hej!

Jag ber om överseende med ev repriser från tidigare trådar, är ny medlem och kan inte forumet fullt ut, ännu.

Jag har precis införskaffat en 944 Turbo -89 och är nu ute efter en basic uppgradering för att få lite mer effekt.

Tanken är att ställa upp turbotrycket lite och köra med ett anpassat chip.

Frågan är, vilka hårdvarumässiga förändringar måste man göra?

Vad laddar den original och hur mycket kan det vara rimligt att ladda utan att det börjar spika?

Behöver man en hårdare WG fjäder för att kunna ställa upp laddtrycket?

Behöver man pysventil på tryckslangen till WGn? (Var köper man detta?)

Hur mycket pallar kopplingen med? Håller den för basic trim med ovanstående uppdateringar?

Tack på förhand!

Mvh//
Anders K

Re: Frågor ang: Basic trim av 944 Turbo -89

Posted: 2010-08-18 21:54:09
by Pär Hylander
Skarp wrote:Hej!

Jag ber om överseende med ev repriser från tidigare trådar, är ny medlem och kan inte forumet fullt ut, ännu.

Jag har precis införskaffat en 944 Turbo -89 och är nu ute efter en basic uppgradering för att få lite mer effekt.

Tanken är att ställa upp turbotrycket lite och köra med ett anpassat chip.

Frågan är, vilka hårdvarumässiga förändringar måste man göra?

Vad laddar den original och hur mycket kan det vara rimligt att ladda utan att det börjar spika?

Behöver man en hårdare WG fjäder för att kunna ställa upp laddtrycket?

Behöver man pysventil på tryckslangen till WGn? (Var köper man detta?)

Hur mycket pallar kopplingen med? Håller den för basic trim med ovanstående uppdateringar?

Tack på förhand!

Mvh//
Anders K
Det går ungefär 15 fula trimmade bilar och 4 fina trimmade på 1 fin orginalbil. Det är faktiskt lite synd att inte behålla din orginalare just orginal...

Re: Frågor ang: Basic trim av 944 Turbo -89

Posted: 2010-08-18 22:25:41
by DLS
jag tycker du ska ta kontakt med bengt på forumet, han kan du köpa bra programmerade chip samt pysventil av o få förklarat hur du installerar.

Re: Frågor ang: Basic trim av 944 Turbo -89

Posted: 2010-08-18 22:50:28
by Erol
Skarp wrote:Frågan är, vilka hårdvarumässiga förändringar måste man göra?
Chip, bränsletrycksregulator och pysventil

Skarp wrote:Vad laddar den original och hur mycket kan det vara rimligt att ladda utan att det börjar spika?
Orginal laddar de 0,7-0,8 du bör inte ladda mer än 1,1-1,2

Skarp wrote:Behöver man en hårdare WG fjäder för att kunna ställa upp laddtrycket?
Nej, men det rekomenderas.

Skarp wrote:Behöver man pysventil på tryckslangen till WGn? (Var köper man detta?)
Ja, om du inte chimsar/sätter en starkare fjäder i WG:n
Finns att köpa i de flesta internetbutiker som säljer trim
och styling, ev. kan mekonomen ha dessa.

Skarp wrote:Hur mycket pallar kopplingen med? Håller den för basic trim med ovanstående uppdateringar?
Chip och pystrim skall en fräsch orginalkoppling klara, skulle tro att du hamnar på ca 280-290 hk

DLS wrote:jag tycker du ska ta kontakt med bengt på forumet, han kan du köpa bra programmerade chip samt pysventil av o få förklarat hur du installerar.
+1

Klicka här föra att få mer info ang. Bengt och hans chip

Du kan även skicka ett mail till bengt.bjorck@gmail.com


Mvh Erol