Bränslemätaren går tvärtom...

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
abz
S-Poster
Bilmodell: 944 N/A -84

Bränslemätaren går tvärtom...

#1 Post by abz »

Nja, riktig på det viset är det väl inte, men problemet ser ut på följande sätt;

Tankmätaren visar ungefär 1/4 för lite, och det är ju ingen fara, däremot så har lampan som tänds när det bara är reserven kvar, börjat bete sig som om den var på tvärtomhumör. När jag tankar Nia full, lyser lampan, och när det borde vara dags att tanka igen släcks den. Detta inträffade första gången då någon sämre bemedlad person beslutat sig för att "låna" kraftstoff av mig genom en sk slangning. Vad göra? Tycker att det är ganska drygt med den där lampan som lyser ilsket orange... :roll:
Abz

Bor ihop med Nia, 944 N/A -84
Ringenvarv: 300 + IRL, allt för många i sim.
Ruggigt insatt i brandskydd av alla de slag
[color=#0000BF]www.sbaassistans.se[/color]

JohanX
Carrera-Poster
Bilmodell: 944 (968 turbo look)

Re: Bränslemätaren går tvärtom...

#2 Post by JohanX »

Kan det vara jordfel vid tankarmaturen tro?
PCS #11976

Porsche 944 N/A 84 (968 look) banbil
Porsche 944 turbo kommande projektbil
Porsche 944 N/A 85b
VW Caddy Carrera Cup Edition
MB SLK55 AMG
Peugeot 205 Mi16

Johnny
Turbo-Poster
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1986

#3 Post by Johnny »

abz wrote:Nja, riktig på det viset är det väl inte, men problemet ser ut på följande sätt;

Tankmätaren visar ungefär 1/4 för lite, och det är ju ingen fara, däremot så har lampan som tänds när det bara är reserven kvar, börjat bete sig som om den var på tvärtomhumör. När jag tankar Nia full, lyser lampan, och när det borde vara dags att tanka igen släcks den. Detta inträffade första gången då någon sämre bemedlad person beslutat sig för att "låna" kraftstoff av mig genom en sk slangning. Vad göra? Tycker att det är ganska drygt med den där lampan som lyser ilsket orange... :roll:
944 -84
Jag har också varit ute för detta och då har det varit dåliga anslutningar (flatstift) på tankarmaturen.

Tror inte att det blev någon skada på tankarmaturen vid "slangningen", de vitala delarna sitter väl så bra skyddade i metall-röret.

abz
S-Poster
Bilmodell: 944 N/A -84

#4 Post by abz »

Gott. Ska ut och skruva och spruta elektrospray vid armaturen så fort tillfälle ges. :)
Abz

Bor ihop med Nia, 944 N/A -84
Ringenvarv: 300 + IRL, allt för många i sim.
Ruggigt insatt i brandskydd av alla de slag
[color=#0000BF]www.sbaassistans.se[/color]

Post Reply