Page 1 of 1
Massera skärmkanter i Stockholm
Posted: 2010-06-28 21:40:17
by Torbjorn968
11 tum ET 45 är kanonsnyggt på bilens ena sida, snyggt på andra också men eftersom bilen inte är symetrisk misstänker jag gummignid vid första kurb.
Någon som har förslag på skärmkantsmassage i Stockholm?
996 Turbo Hollowspoke fälgar är f.ö härligt lätta. 8 tummarna fram är ju lite smala, men kanske kan man hitta någon som kan bredda?
//TL
Re: Massera skärmkanter i Stockholm
Posted: 2010-06-29 12:30:55
by Nygren
undrar samma sak skulle behöva ge mina bakskärmar en behandling..
/Nygren
Re: Massera skärmkanter i Stockholm
Posted: 2010-07-01 22:52:45
by Torbjorn968
NB gummi och Skanstulls däck verkar lämpliga stationer.
//TL
Re: Massera skärmkanter i Stockholm
Posted: 2010-07-02 12:02:45
by gurra
Mina 11" bakfälgar med R888 295/30 tog först i framtill på skärmen, inte upptill. Berens förklarade att det är främst upptill som man kan massera ut med valsverktyget.
Jag har ET63 med 15mm spacer, dvs effektiv ET 48. Det tog i vid uppfjädring med nu med lite mer camber så verkar det funka fint. Kör -3,2 grader bak.
Re: Massera skärmkanter i Stockholm
Posted: 2010-07-02 21:51:45
by Torbjorn968
Har även 10" ET 47 fram med 265or, någon med erfarenhet av det?
//TL
Re: Massera skärmkanter i Stockholm
Posted: 2010-07-04 21:22:57
by Torbjorn968
gurra wrote:Mina 11" bakfälgar med R888 295/30 tog först i framtill på skärmen, inte upptill. Berens förklarade att det är främst upptill som man kan massera ut med valsverktyget.
Jag har ET63 med 15mm spacer, dvs effektiv ET 48. Det tog i vid uppfjädring med nu med lite mer camber så verkar det funka fint. Kör -3,2 grader bak.
Finns vettiga alternativ om man behöver komma lite längre? Var just ute och provade på en parkeringsplats nära. Kanske är Michelinarna lite bredare? Gnisslade mycket men min bil är dessutom låg. kanske får höja. Går att ses och jämföra i morgon?
Funkade det bra för dig även vid hårdkörning på gelleråsen?
//TL
Re: Massera skärmkanter i Stockholm
Posted: 2010-07-04 22:02:30
by gurra
Tog det i bak?
Hmm jag tror snarare Toyo-däcken är de bredare av de två.
Det är verkligen på millimetrarna och väldigt lite camberförändring kan göra allt. Det är ens lika mellan sidorna på de här gamla handbyggda kärrorna.
Re: Massera skärmkanter i Stockholm
Posted: 2010-07-04 22:41:22
by Torbjorn968
Tittade på dina bilder, du har verkligen tajt så det borde gå för min del bara man hittar vad som tar i. Verkar som Skanstulls däck är rätt ställe eftersom de har haft hand om din. Öppnar 8 i morrn....
//TL
Re: Massera skärmkanter i Stockholm
Posted: 2010-07-05 07:26:35
by gurra
Skanstulls kan säkert hjälpa dig. Men jag laborerade själv med olika spacers för att hitta en setup som funkade optimalt. På högersidan kunde jag ha 18mm spacer (dvs ET 45) utan att ta i, men då tog det i på vänstersidan.
Re: Massera skärmkanter i Stockholm
Posted: 2010-07-05 07:30:48
by Torbjorn968
Åker dit nu, spacers funkar inte eftersom fälgarna i sig har ET 45. Håll tummarna!
//TL
Re: Massera skärmkanter i Stockholm
Posted: 2010-07-05 07:45:52
by gurra
Ahh. Maximera cambern och fram med släggan i värsta fall

Re: Massera skärmkanter i Stockholm
Posted: 2010-07-05 10:07:10
by Torbjorn968
verkar funka nu, varit hos Skanstulls.
T
Re: Massera skärmkanter i Stockholm
Posted: 2010-07-08 21:21:52
by Torbjorn968
Funkade på sviestad även med skumpiga avvåkningar. Med hårt chassie så räcker tydligen 35 mm infjädring...
T