Tjoo. Har problem med att vänster halv+helljus samt p-ljus inte vill lysa. även vänster bakljus.
Har kollar säkrngar, bytt säkringar, kollat lampor, mätt hit och dit utan att hitta felet. så har nu bestämmt mig för att koppla in nya relän och säkringar.
Tänkte då passa på att göra om lite. Tänkte göra om extra helljusen (i "dimljusliknande" glasen) till halvljus. Vad tror ni om det? Så man slipper ha ögonen uppe för att få köra lagligt på dagen. Men på natten, hur ska man då göra för att få upp ögonen och dess halvljus? Måste man ha så att man kan ha p-ljus only?
Har alltså tänkt såhär:
Läge "0": Nedre halvljus + p-ljus
Läge 1: Ögonen åker upp och dess halvljus tänds
eller
Läge "0": P-ljus only
Läge 1: Nedre halvljus, sen har man en extra knapp som aktiverar så att ögonen åker upp och halvljusen tänds.
El-problem med belysning.
-
- S2-Poster
- Bilmodell: 944
-
- S2-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Re: El-problem med belysning.
hur har du tänkt att få till halvljus i dom reflektorerna?
jag har satt 10W i p-ljusen, (läste här på forumet att det finns 20W som båttillbehör med samtidig varning att det kan smälta sockeln)
hade jag putsat upp reflektorerna samtidigt hade få ens tänkt tanken att klaga på att det inte finns varselljus dagtid.
har du motorn på när du kontrollerar vad som lyser?
är alla sladdarna och kontakter hela?
jag har satt 10W i p-ljusen, (läste här på forumet att det finns 20W som båttillbehör med samtidig varning att det kan smälta sockeln)
hade jag putsat upp reflektorerna samtidigt hade få ens tänkt tanken att klaga på att det inte finns varselljus dagtid.
har du motorn på när du kontrollerar vad som lyser?
är alla sladdarna och kontakter hela?