E´de`mycke pill att ta ur kupefläktmotorn?

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
User avatar
XIIIM-Jocke
Turbo-Poster
Posts: 912
Joined: 2004-03-31 12:19:55
Bilmodell: 986 Boxster S
Årsmodell: Vet ej
Location: UDDEVALLA
Contact:

E´de`mycke pill att ta ur kupefläktmotorn?

#1 Post by XIIIM-Jocke »

E´de`mycke pill att ta ur kupefläktmotorn på en 924:a? Tar man den inifrån eller från "diket" nedanför vindrutan?
(Om någon har en fläktmotor som passar min 931-80 så kan ni höra av er) :#944burn: )
MVH XIIIM-Jocke
Över 40 men leker fortfarande med bilar.


[b]Familjen: x-iting V70II-08 2,4D R-Design
Projektet: x-iting 924/44 Turbo Speedgelb.
Glidarn: x-iting Porsche 986 Boxster S -00
Båten: x-iting Barretta Phaser 230 Volvo Penta 271 V8
Jobbet:not so x-iting Nissan Interstar -09
Atlet Service buss[/b][color=#FF0000][/color]

Frostyfog
S2-Poster
Posts: 295
Joined: 2008-05-27 18:06:05
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Göteborg
Contact:

Re: E´de`mycke pill att ta ur kupefläktmotorn?

#2 Post by Frostyfog »

Sultanens biltråd illustrerade det på ganska intressant sätt
forum/viewtopic.php?f=17&t=16120&p=1876 ... ta#p187670" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Sultanen
Turbo-Poster
Posts: 533
Joined: 2008-06-08 23:32:25
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Borås
Contact:

Re: E´de`mycke pill att ta ur kupefläktmotorn?

#3 Post by Sultanen »

Hahaha, tänkte precis på de bilderna när jag läste rubriken till den här tråden, kan bara önska dig lycka till och rekommendera dig att märka upp alla kablar och skruvar ;)

Antagligen har du fläkten med propeller och inte turbinvarianten och då har du samma sketgöra framför dig som jag hade i min bil som du ser på bilderna :#cheers:
924S -86 Den oslipade diamanten Såld
924 -80 Såld

User avatar
XIIIM-Jocke
Turbo-Poster
Posts: 912
Joined: 2004-03-31 12:19:55
Bilmodell: 986 Boxster S
Årsmodell: Vet ej
Location: UDDEVALLA
Contact:

Re: E´de`mycke pill att ta ur kupefläktmotorn?

#4 Post by XIIIM-Jocke »

Nä Fy F-n :twisted: Vilket jäkla skit jobb :cry: :cry: :cry:
Men tack ändå.
MVH XIIIM-Jocke
Över 40 men leker fortfarande med bilar.


[b]Familjen: x-iting V70II-08 2,4D R-Design
Projektet: x-iting 924/44 Turbo Speedgelb.
Glidarn: x-iting Porsche 986 Boxster S -00
Båten: x-iting Barretta Phaser 230 Volvo Penta 271 V8
Jobbet:not so x-iting Nissan Interstar -09
Atlet Service buss[/b][color=#FF0000][/color]

User avatar
Freddie_81
Addict
Posts: 1893
Joined: 2008-05-27 22:09:16
Telefon: 0739606054
Bilmodell: 944, 924
Årsmodell: 1979
Location: Åkers Styckebruk
Contact:

Re: E´de`mycke pill att ta ur kupefläktmotorn?

#5 Post by Freddie_81 »

Tja. Jag gjorde denna opration förnågra år sen. Jag tog den lätta vägen och sed klippte plastdetaljen som fläktmotor hänger i. Klipper man den snett innåt har du något att lägga den på när man limmar tillbaka den.gör man på detta sätt kan man bara dra motorn rakt upp. För att sen bara byta ut den. Nackdelen är att de måste limmas tillbaka. Men jag hade inga problem efter. Ett förslag.
Larsson81@outlook.com
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978

Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)

User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4718
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

Re: E´de`mycke pill att ta ur kupefläktmotorn?

#6 Post by Cédric »

Jag bytte min i vintras. Liknande detta http://www.924board.org/viewtopic.php?t=27286" onclick="window.open(this.href);return false;

Men jag borrade inte utan limmade fast den med pl400 och små vikta plåtbitar, kollai min biltråd, där ska det finnas bilder. Det svåraste var att få av "locket" till utrymmet utan att bryta av piggarna som den har som gångjärn, ena snäpptes av och fick rekonstrueras.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users