Våren är ju här å bilen ska snart ut ur garaget men behöver hjälp men vilka modeller på fälgar som passar.
Har en 944 års 83 har läst lite här på forumen men få inget bra hum om det. Så jag vore väldigt tacksam om man skulle kunna få lite hjälp. MVH Joakim
Porsche fälgar med bultmönster 5/130 samt Låga ET. Dvs ET på omkring 20. har för mig det var 23 respektive 15 minns dock inte vilket som var fram och bak...
De vanligaste fälgarna med dessa mått är Telefonfälgar och Cookie Cutters. Sedan finns Fuchs oxå, men de är ovanligare. Bilder på de olika fälgarna hittar du om du söker Självklart finns det andra fälgar oxå, dock är många till nyare bilar och dessa har ett högre ET vilket resulterar i att de hamnar för långt in!
Lycka till!
Samma ET runt om original, dvs ET23.3 runt om, oavsett bredd.
Att de hade ET15 typ bak är något som dyker upp med jämna mellanrum och det kommer nog sig från att de Fuchs fälgar som fanns till den hade de då de kom från 911.
Att jag säger att det är si och så i ET original betyder absolut inte att det endast är det som passar - men för att inse vad som passar så måste man veta vad som sitter original.
Jag pillade ihop ett dokument, för ett tag sen, över alla fälgar som finns i PET till 944 och 968, med alla mått och beskrivningar enligt PET. Finns att ladda ner som en pdf-fil från http://files.me.com/sjosgard/x481kk. (Jag reserverar mig för skrivfel och dylikt. Någon får gärna dubbelkolla att listan stämmer.)
Kan vara bra att ha som referens även om man ska köpa eftermarknadsfälgar.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«