Page 1 of 1
kopplingsarms Justering 931
Posted: 2010-04-03 18:45:45
by XIIIM-Jocke
Jag har ett litet "spel" i kopplingen på min 931:a. Jag har ny koppling/tryckplatta. Jag håller på att renovera både huvudcyl. och slavisen. Hoppas det räcker med det. För jag har "som en pinnbult"(Röd pil eller röd ring) som sticker ut i baksdan av "sprängkåpan" vad jag har hört skall det vara en 10mm skruvskalle där? Jag har satt dit två M6 muttrar som "låser varann" och försökt att lossa/dra åt. Men utan att pinnbulten rubbat sig. Har någon varit med om något liknande Eller hur ser det ut på era 931:or? Är det viktigt att kunna justera kopplings armen?
MVH XIIIM-Jocke
Re: kopplingsarms Justering 931
Posted: 2010-04-03 20:48:41
by johan944
Dem "pinbultarna" är väll bara till klarmerna som håller kablarna som går ner till startmotorn???
Koplingsarmen tror jag inte man kan justera där.
Re: kopplingsarms Justering 931
Posted: 2010-04-04 09:01:54
by Berand
Finns ingen justering av kopplingsarmen. De justeringsmöjligheter man har är inne vid kopplingspedalen, där finns det möjlighet att öka/minska slaget (rörelsen) och det påverkar i sin tur rörelsen av kopplingsarmen. (Hoppas att det blev begripligt.)
Re: kopplingsarms Justering 931
Posted: 2010-04-04 12:12:23
by XIIIM-Jocke
Phuuuuuu!

Jag trodde det var en justerskruv....Det var ju tur att det inte var de. Förden satt som f-n

. Skönt att slippa ha loss den

Tack för tipsen.
MVH XIIIM-Jocke