Montera säkerhetstank i bilen?
Posted: 2010-03-13 08:08:21
Tjooo.
Fick en liten idé om att ta bort originaltanken och montera en säkerhets tank (nått likt denna: http://www.dalhems.se/Product.aspx?guid ... 1a00abea5d" onclick="window.open(this.href);return false;) i bilen, montera fast den vid revervhjulet e.d. Varför? Det känns som att bränslet är en felkälla för mig. Bränslepumpen hör jag inte alltid (ibland hörs den jätte mcket), sen så läcker det någonstans vid tanken. Sen så är det rätt coolt med en säkerhetstank. Sen får man ju mycket bättre koll, det ger en bättre överblick och lättare att ha koll på det, än idag då allt ligger gömt.
Ang hur jag har tänkt att koppla:
I botten finns två nipplar. Den ena pluggar man igen, den andra är givetvis för matningen fram till motorn. Ovanpå finns det en nippel, så där får man sätta dit en till för att att AN6-nippeln blir till en ventilationsslang som går ut ur bilen, och en AN8-nippel till returen från motorn. På matningen frammåt sätter man en ny bensinpump.
Men hur är det med SBP? Har mailat SBP men kommer inte få svar fören på måndag/tisdag. Dalhems säger att det mest beror på varje besiktningsman tycker. Men om man gör en grym montering, drar dit rör och slangar med gummiklädda klammer, tar ut bränslerören såmfort det bara går ut ur cupén, vad tror ni de säger?
Fick en liten idé om att ta bort originaltanken och montera en säkerhets tank (nått likt denna: http://www.dalhems.se/Product.aspx?guid ... 1a00abea5d" onclick="window.open(this.href);return false;) i bilen, montera fast den vid revervhjulet e.d. Varför? Det känns som att bränslet är en felkälla för mig. Bränslepumpen hör jag inte alltid (ibland hörs den jätte mcket), sen så läcker det någonstans vid tanken. Sen så är det rätt coolt med en säkerhetstank. Sen får man ju mycket bättre koll, det ger en bättre överblick och lättare att ha koll på det, än idag då allt ligger gömt.
Ang hur jag har tänkt att koppla:
I botten finns två nipplar. Den ena pluggar man igen, den andra är givetvis för matningen fram till motorn. Ovanpå finns det en nippel, så där får man sätta dit en till för att att AN6-nippeln blir till en ventilationsslang som går ut ur bilen, och en AN8-nippel till returen från motorn. På matningen frammåt sätter man en ny bensinpump.
Men hur är det med SBP? Har mailat SBP men kommer inte få svar fören på måndag/tisdag. Dalhems säger att det mest beror på varje besiktningsman tycker. Men om man gör en grym montering, drar dit rör och slangar med gummiklädda klammer, tar ut bränslerören såmfort det bara går ut ur cupén, vad tror ni de säger?