Page 1 of 1
Transaxelfråga?
Posted: 2010-03-12 11:57:13
by JBlom
Nån som vet om det skiljer något vesäntligt mellan en N/A och en Turbo transaxel?
Rent visuellt så verkar det vara nå "hakar" baktill på röret mot lådan på Turbons mednas det inte är såna på N/A´s.
Re: Transaxelfråga?
Posted: 2010-03-12 16:52:52
by mijo
Är det inte krockskyddet som ska haka i torsionstuben så inte motorn åker in i kupen?
Fanns väl bara ett eller två modellår? Typ 1987.
Re: Transaxelfråga?
Posted: 2010-03-12 17:28:58
by JBlom
Åfan... Coolt.

Är det nödvändigt?
Tänkte på om det nu försvann på senare modeller...
Re: Transaxelfråga?
Posted: 2010-03-12 22:30:08
by Erol
mijo wrote:Är det inte krockskyddet som ska haka i torsionstuben så inte motorn åker in i kupen?
Fanns väl bara ett eller två modellår? Typ 1987.
Har krokar/hakarna på min -86:a, även polarens -86:a har dessa....
/ Erol
Re: Transaxelfråga?
Posted: 2010-03-12 22:32:40
by JBlom
Erol wrote:mijo wrote:Är det inte krockskyddet som ska haka i torsionstuben så inte motorn åker in i kupen?
Fanns väl bara ett eller två modellår? Typ 1987.
Har krokar/hakarna på min -86:a, även polarens -86:a har dessa....
/ Erol
Å jag på min.

Re: Transaxelfråga?
Posted: 2010-03-13 08:14:43
by mijo
Har sett det på 87or också, kom kanske 86 och försvann till 88a?
De underlättar väl inte kopplingsbyte direkt, undra om de tog
bort de därför eller om de inte fungerade som tänkt?
Re: Transaxelfråga?
Posted: 2010-03-13 09:52:27
by JBlom
Då kör jag på mitt N/A rör helt enkelt, slipper jag lagergnissel å.
