Jag har nu haft min bil i ett garage en tid efter det att jag misstänkte ispropp pgr av för lite glykol. Som jag skrev i en tidigare tråd började det ryka från kylaren.
Idag satte jag in mitt batteri som jag igår fick laddat på en mack, mätte det idag och det ligger på runt 12. Vrider om startnyckeln..men inget händer! Det svarar inte nånting..på första försöket när jag skulle starta den knäppte den bara till lite, på andra försöket inte ett ljud. Sånt här blir man över. Har också bytt ny fördelare och fräschat upp rotorn tidigare så där sitter nog inte felet.
Last edited by M-Nilsson on 2010-03-09 16:12:31, edited 1 time in total.
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
Det är som om man försöker starta en bil med ett slut batteri...men jag fick det ju laddat igår och det visar ju att det är fart i batteriet när jag mätte det..
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
Snurrar Startmotorn?
Lyser instrumentpanelen?
Hör du om bensinpumpen går igång?
Lite sånt hade hjälpt att veta.
Hör man inte om startmotorn snurrar, eller hur vet man det?
Instrumentpanel lyser och mätaren för soppan såg jag funkade också.
Jag hörde alltså ingenting gå igång...
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
Pehr Johnsson wrote:Ja det visar att den är 12 volt, men inte hur mycket stöm det klarar att ge. Testa med annat batteri innan du gör något annat.
Så tänkte jag också. Har tyvärr inget annat batteri..så då får jag köpa ett. Kan tillägga att de på macken tyckte det tog ovanligt lång tid att ladda mitt batteri.
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
Jag tror på ett kasst batteri om det är samma batteri som diskuterats i den andra tråden.. Vad visar det samtidigt som du vrider på nyckeln? Mätt med multimeter? Går den igång med startkablar? Isf kör den en bra stund och se om den orkar dra igång av sig själv sedan.
makkanftw wrote:Jag tror på ett kasst batteri om det är samma batteri som diskuterats i den andra tråden.. Vad visar det samtidigt som du vrider på nyckeln? Mätt med multimeter? Går den igång med startkablar? Isf kör den en bra stund och se om den orkar dra igång av sig själv sedan.
Du hade så rätt så, det var batteriet! Jag köpte ett nytt idag på mekonomen för 1300, startade direkt! Vad kan ha hänt med mitt andra kassa batteri då, det fungerade i alla fall innan jag lämnade det på laddning..så nått har ju hänt. Lät bilen stå på ett tag och denna gr blev det ingen rökshow, tack och lov
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
makkanftw wrote:Hur vet du att det fungerade innan menar du? När startade du senast bilen med det?
Tur att det inte var något värre iaf
Mitt andra batteri startade jag bilen med för ett antal veckor sedan (i samband med den där isproppen jag fick som jag nämnde i annan tråd) Då startade bilen utan problem på det..sen plockade jag in det och lät stå inomhus fram tills laddningen igår.
Ja, det var tur...man vill ju minst av allt åka på nått värre nu innan vårkörningen
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.