Nu var jag vid det här problemet igen.. Lösningen sist var att ta en och en bult och flytta över svänghjul och rubbet i ett paket. Men detta innebar att jag hade noll koll på om svänghjulets märkning stämde
Så nu tänkte jag göra rätt. Har lossat justeringsskruven samt den som låser armen i ena änden och vill bara ha det bekräftat att axeln ska alltså knackas ut med hjälp av en glidhammare? Brukar denna sitta hårt?
Jag tycker att det är svårt att förstå vad du har för problem?
Men om det är axeln till kopplingsgaffeln du menar så sitter den inte speciellt hårt, jag brukar ta en bult i hålet samt borra ett hål i ett plattjärn att använda som avdragare att dra ut axeln med.
FREDRIK MELANDER
PCS 8349
911T -71
Boxster S 3,6 - 00
968 CS RSR
931Melander wrote:Jag tycker att det är svårt att förstå vad du har för problem?
Men om det är axeln till kopplingsgaffeln du menar så sitter den inte speciellt hårt, jag brukar ta en bult i hålet samt borra ett hål i ett plattjärn att använda som avdragare att dra ut axeln med.
Tyckte det var svårt att beskriva också men du förstod helt rätt!
Köpt mig en bit M10 gängstav att göra egen glidhammare med, tack för hjälpen!
Okej nu har jag hamrat en bra stund och inte fått den att flytta sig något synbart.
Änden är inte helt rund så jag undrar om den måste vara i något särskilt läge eller vad är det jag missar?
Den går ju inte på något enkelt sätt att snurra..
Fixeringsskruven är självklart borta.
makkanftw wrote:Okej nu har jag hamrat en bra stund och inte fått den att flytta sig något synbart.
Änden är inte helt rund så jag undrar om den måste vara i något särskilt läge eller vad är det jag missar?
Den går ju inte på något enkelt sätt att snurra..
Fixeringsskruven är självklart borta.
Jag brukar sätta i en m8 skruv och använda gaffeln på ett koben, jag tycker att glidhammare på gängstång brukar fungera dåligt då gängan bromsar vikten hela tiden.