Voltmätarn hoppar...
-
- NA-Poster
- Posts: 15
- Joined: 2004-04-02 07:15:35
- Contact:
Voltmätarn hoppar...
Hej!
Min 924 laddar inte ordentligt, men det beror nog på att remmen slirar så det kan jag åtgärda. Men sen kommer det roliga problemet. när jag slår på blinkersen t.ex så rör sig voltmätaren samtidigt som blinkersen, samma sak om jag slår på hellysen så ser jag hur voltmätaren sjunker... Är det någon som har en aning om vad detta kan bero på? börjar bli trött på att koppla ut batteriet varje gång jag ska stå parkerad en längre tid...
Tacksam för svar
/Erik
Min 924 laddar inte ordentligt, men det beror nog på att remmen slirar så det kan jag åtgärda. Men sen kommer det roliga problemet. när jag slår på blinkersen t.ex så rör sig voltmätaren samtidigt som blinkersen, samma sak om jag slår på hellysen så ser jag hur voltmätaren sjunker... Är det någon som har en aning om vad detta kan bero på? börjar bli trött på att koppla ut batteriet varje gång jag ska stå parkerad en längre tid...
Tacksam för svar
/Erik
- Rasmus Holmgård
- S-Poster
- Posts: 55
- Joined: 2004-03-29 23:38:23
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Skellefteå
- Contact:
- Fredrik C
- Addict
- Posts: 1686
- Joined: 2004-03-29 10:38:39
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Katrineholm
- Contact:
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Kan ev. också bero på dåliga jordpunkter.
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- NA-Poster
- Posts: 15
- Joined: 2004-04-02 07:15:35
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 2289
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
Elsystem i dessa bilar lämnar lite att önska vad gäller kabeltjocklekar och jordning så lite fladdar på mätaren får man nog leva med. Att kolla över alla jordpunkter kan dock vara en bra idé iaf, det kan kanske minska fladdret lite.
Vad som drar tjuvström kollar du enklast med en multimeter kopplad för att mäta strömmen medan du drar ut säkringarna en och en tills strömmen minskar. Då har du hittat den del av systemet som drar tjuvströmmen och kan felsöka det.
//Magnus
Vad som drar tjuvström kollar du enklast med en multimeter kopplad för att mäta strömmen medan du drar ut säkringarna en och en tills strömmen minskar. Då har du hittat den del av systemet som drar tjuvströmmen och kan felsöka det.
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
-
- S-Poster
- Posts: 57
- Joined: 2004-04-04 15:01:30
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Höör
- Contact:
Kolla jordningen! Många ggr. är den detta som är boven. Helst när när bilen stått stilla under en längre tid!
Att voltmätaren sjunker är ok när du slår på ljuset, men att den reagerar på blinkersen är lite diffust.
Fladdrar voltmätaren med blinkersen eller hur menar du?
Under "påställningen" på våren går jag själv över alla kritiska punkter med 5:56 och mm för att förebygga såna grejor, men alltid händer det något.
mvh janne
Att voltmätaren sjunker är ok när du slår på ljuset, men att den reagerar på blinkersen är lite diffust.
Fladdrar voltmätaren med blinkersen eller hur menar du?
Under "påställningen" på våren går jag själv över alla kritiska punkter med 5:56 och mm för att förebygga såna grejor, men alltid händer det något.
mvh janne
-
- NA-Poster
- Posts: 15
- Joined: 2004-04-02 07:15:35
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 69
- Joined: 2004-03-31 18:46:24
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users