Page 1 of 1
transaxel 2......
Posted: 2010-02-18 09:27:12
by blom
hej, tillbaka med nya frågor..... 924:an hade 24 splines fram till motorbytet (2.5 liter), då det blev 23 splines. är det någon som vet hur det är med 944, är det samma transaxel från tidga till sena modeller. anledningen till frågan är att jag behöver veta om lamellcentrum från "moderna" v.a.g bilar passar på en 944 transaxel.
mvh blom
Posted: 2010-02-18 09:40:55
by jerker67
hej kolla runt lite i sökmotorn tror just det ämnet har varit på tapeten tidigare vilka ersättningsmöjligheter det finns
Posted: 2010-02-19 07:44:41
by blom
Tacksam för all hjälp jag kan få!
mvh blom
Posted: 2010-02-19 09:37:52
by patand
Så vitt jag vet ser transaxeln i motoränden lika ut för 924 Turbo, 924S och alla 944 modeller.
I bakändan skiljer sig transaxlen beroende på om bilen har G31 eller Audi växellåda. Dvs alla 944 modeller och 924S torde ha likadana transaxlar. Så vida inte transaxlen för t.ex turbomodellen hade en grövre axel pga högre effekt och moment men i anslutning mot motor och växellåda skall det vara samma iaf så vitt jag vet.
Ger absolut inga garantier för att jag har rätt i ovan påståenden...