Idag när jag skulle iväg så klämde jag på alla slangar jag kom åt, med tanke på att det var den kallaste natten hittills. Inga problem, skönt tänkte jag. Skönt det ska bli att få starta bilen och få lite värme så att jag slipper -20. Trodde jag ja.
Började känna att något var fel när jag efter ett tag inte hade någon värme i kupén. Temperaturen var dock helt normal, men jag vände hemåt direkt då något måste vara fel. Höll koll på tempen hela tiden och allt var lugnt till sista korsningen på vägen hem så är inte tempen fullt så normal längre. Den är mer åt det för varma hållet. Dödade motorn direkt och rullade in utanför huset.
Upp med huven och eh.. vart har vattnet tagit vägen. Det fanns där när jag började åka och lagom mängd av det, men nu, not so much. Ser ut som att det har kommit en del vatten från expansionskärlet, dock inte några läckor där i alla fall.
Är det här tecken på en ispropp någonstans? Vad kan biverkningarna bli av det här? Slagen topp i värsta fall?
Antar att det är fylla på glykol, lufta systemet och få värme i det så att man säkert vet att det inte sitter någon ispropp någonstans?
Vet att det här är lite allmänt och inte just Porsche-teknik och det är sånt som man borde fixa själv utan problem, men som rätt ny på det här med bilägande och bilproblem så vill jag inte göra något dumt som förstör mera, så hoppas att ni står ut med lite dumma frågor.