Takluckan bara klickar.
-
- S2-Poster
- Bilmodell: 944
Takluckan bara klickar.
Tjooo!
Håller på med att få igång targataket så man kan använda motorn. Har haft allt nedrivet och det funkade tillsynes. Men kopplade in den på bilen och motorn bara klickade. Tips på fel? Observera att vajrarna inte är kopplade på taket (om ni nu skulle gissa på att taket frusit, och ja det har det men vajrarna är inte kopplade dit).
Håller på med att få igång targataket så man kan använda motorn. Har haft allt nedrivet och det funkade tillsynes. Men kopplade in den på bilen och motorn bara klickade. Tips på fel? Observera att vajrarna inte är kopplade på taket (om ni nu skulle gissa på att taket frusit, och ja det har det men vajrarna är inte kopplade dit).
-
- Turbo-Poster
- Bilmodell: 944 -85B
- Bathory
- Addict
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1984
Re: Takluckan bara klickar.
RPM2006 wrote:Tjooo!
Observera att vajrarna inte är kopplade på taket (om ni nu skulle gissa på att taket frusit, och ja det har det men vajrarna är inte kopplade dit).

Har du kollat microbrytarna?
Brukar vara lite bekymmer med dom.
Mvh
Sven
-
- S2-Poster
Vi kan väl börja med microbrytarna ja, i vilket läge ska allt stå när luckan är stängd respektive öppen? Nån som i allmänhet kan berätta hur det funkar? Bild på hur allt ska stå när luckan är stängd?
Fick nämligen allt löst när jag köpte bilen.. Har nu monterat dit allt och det känns som om att det ska funka, emna tt det är något litet fel, som te.x microströmbrytarna.
Fick nämligen allt löst när jag köpte bilen.. Har nu monterat dit allt och det känns som om att det ska funka, emna tt det är något litet fel, som te.x microströmbrytarna.
-
- Turbo-Poster
Du vet inte varför dom har skruvat bort prylarna? antar att du kollat att alla wirar etc är helt om du haft det löst?
Min motor klickade oxå bara, på den var det del långa wiren som går ner till motorn som släppt och åkt iväg lite och blivit mosad av kugghjulet på motorn. Det satt tvärfast, klickade bara till lite i motorn, när jag lossade wiren så snurrade motorn utan problem.
Edit: om du inte har den wiren monterad så sitter mickrobrytarna i änden, det sitter en plastgrej som påverkar dessa, kolla så den inte sitter i bakre läget, alltså brytarna är intryckta, dra då bara fram plastgrejen och testa igen.
Min motor klickade oxå bara, på den var det del långa wiren som går ner till motorn som släppt och åkt iväg lite och blivit mosad av kugghjulet på motorn. Det satt tvärfast, klickade bara till lite i motorn, när jag lossade wiren så snurrade motorn utan problem.
Edit: om du inte har den wiren monterad så sitter mickrobrytarna i änden, det sitter en plastgrej som påverkar dessa, kolla så den inte sitter i bakre läget, alltså brytarna är intryckta, dra då bara fram plastgrejen och testa igen.
-
- S2-Poster
-
- Turbo-Poster
-
- S2-Poster
- Richard
- Turbo-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Jag har fixat luckor några gånger och konstaterat att det enklaste hade vara att ha en "jämför-bil" bredvid vid montering och test. Tejpa microbrytaren vid takluckans främre del (den tenderar att skadas mest). Låna relä från jämför-bilen för att säkerställa funktion och felsök utifrån och in. Kolla plasthjulens tänder mm. Ha en voltmätare till hands för att mäta vid test.
Gör en sak i taget för att se om du får någon förändring och var tålmodig!
Gör en sak i taget för att se om du får någon förändring och var tålmodig!
Porsche-F-n
-
- S2-Poster
-
- Turbo-Poster