På min 944S sitter det en svart"burk" som är direkt ansluten till oljepåfynningsröret till motorn.
Är detta någon form av vevhus ventilation eller kanske en oljefälla??
Min fråga är isf... skall den rengöras eller bytas vid tillfälle??
//Fredrik
Vevhus vent/ Oljefälla
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Vevhus vent/ Oljefälla
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Ja det kanske är en idé nu när insuget faktiskt är borta.
Kan den bli "full"??
Anledningen till att jag frågar är att det sitter en slang till den från insuget och när slangen är på så är tomgången oregelbunden och när slangen är av så går den jämnt och fint.
Min tanke var att det kanske var stopp eller reducerat luftflöde igenom den burken.
//Fredrik
Kan den bli "full"??
Anledningen till att jag frågar är att det sitter en slang till den från insuget och när slangen är på så är tomgången oregelbunden och när slangen är av så går den jämnt och fint.
Min tanke var att det kanske var stopp eller reducerat luftflöde igenom den burken.
//Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
- tkgb
- Turbo-Poster
- Posts: 413
- Joined: 2004-04-01 17:47:04
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1991
- Location: Falkenberg
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users