for fet(rik) tomgång . (Hva bytter closed-Open loop?)

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
User avatar
kghas
S-Poster
Posts: 178
Joined: 2007-08-16 22:28:12
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Oslo
Contact:

for fet(rik) tomgång . (Hva bytter closed-Open loop?)

#1 Post by kghas »

Trenger hjelp til å finne ut hvorfor jeg ikke klarer å få riktige AFR på tomgång.

En kort intro: Bilen har masse trim som MAF, tubo, chip, dyser+++
Alt er nå klart utom en ting: Bilen byttet ikke mellom Open og closed loop.

Ved klad uppstart og når bilen er varm så kjører jeg fortsatt med for rik blanding slik at AFR er rundt 1:10 til 1:11,5. Dette er på lett belastning og på tomgang. Så fort jeg gir gass så går den inn i mappen som jeg har lagt inn og det viker som bare det. Problemet da er kun på cruis og tomgång.

Det jeg trenger å vite fra en av dere ekspertene:
1. Vann temperatur: Bruker DME signaler fra begge sensorer? I topp og i kjøler?
2. Er det noen måte å hotwire disse?
3. Er det noen måte å hotwire open/closed loop på i tomgångslege?
4. Er det andre sensorer/innput som styrer dette ved cruise og idle? Bilen har ikke lambdasensor eller kat orginalt.

User avatar
tkgb
Turbo-Poster
Posts: 413
Joined: 2004-04-01 17:47:04
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1991
Location: Falkenberg
Contact:

#2 Post by tkgb »

Hej! jag kör med samma Maf o piggybacksystem+spridarstorlek som du,men det har fungerat bra.

Tråkigt problem du råkat ut för.
Det jag gissar på är att något i ditt styrsystem vill ha signaler från en lamdasond för att closed loop ska fungera,även om bilen inte hade lamdasond orginal.

Jag kan justera AFR på tomgång till 14:7 i bränslemapparna även med urkopplad lamdasond på min bil så det borde gå på din med.

mvh tommy

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot]