Montering 968 handtag
- Daniel Kindh
- S-Poster
- Posts: 88
- Joined: 2004-03-29 21:14:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Borås
- Contact:
Montering 968 handtag
Någon som har tips om hur man smidigast möjligt gör detta?
Behöver man montera ner innerdörren ??
mvh Daniel
Behöver man montera ner innerdörren ??
mvh Daniel
Last edited by Daniel Kindh on 2004-04-06 19:03:38, edited 1 time in total.
S kindh 2
- Andy
- S-Poster
- Posts: 87
- Joined: 2004-03-29 11:55:02
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Linköping
- Contact:
-
- S2-Poster
- Posts: 245
- Joined: 2004-03-29 18:45:08
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
- Joakim
- Forum founder
- Posts: 1248
- Joined: 2004-03-18 15:01:12
- Telefon: 0707566691
- Bilmodell: Ingen Porsche just nu
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Linköping
- Contact:
968 handtag
968 handtag är väldigt snygga och lyfter utseendet mycket tycker jag.
De gamla vanliga handtagen sitter ju på golfar!!
Här hittar du en beskrivning på hur man byter dem på 944:an.
http://www.951motorsports.com/968DH.htm
Priset är runt 2500:- på Porsche center om jag inte minns helt fel.
De gamla vanliga handtagen sitter ju på golfar!!
Här hittar du en beskrivning på hur man byter dem på 944:an.
http://www.951motorsports.com/968DH.htm
Priset är runt 2500:- på Porsche center om jag inte minns helt fel.
Last edited by Joakim on 2004-04-06 22:10:03, edited 1 time in total.
http://www.turnclear.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- NA-Poster
- Posts: 11
- Joined: 2004-03-30 18:15:59
- Contact:
Aloha,
Jag monterade 968 hantagen nyligen med hjälp av Jonas på Area 951. När vi började sa han "Jag har för mnig att jag lovat mig själv att aldrig göra detta igen..." och efter ett antal timmars oavbrutet meckande begrep jag varför.
Jag håller med om att det är snyggt, men bered dig på att en och annan svordom slipper ur dig under dagens lopp. Se dessutom till att inte handtagen är lackade för många gånger så att färgen "bygger" för mycket.
Förbered dig med en bra ficklampa, smidiga men starka fingrar och något mjukt att slå på så är det bara att sätta igång....
Andreas
Jag monterade 968 hantagen nyligen med hjälp av Jonas på Area 951. När vi började sa han "Jag har för mnig att jag lovat mig själv att aldrig göra detta igen..." och efter ett antal timmars oavbrutet meckande begrep jag varför.
Jag håller med om att det är snyggt, men bered dig på att en och annan svordom slipper ur dig under dagens lopp. Se dessutom till att inte handtagen är lackade för många gånger så att färgen "bygger" för mycket.
Förbered dig med en bra ficklampa, smidiga men starka fingrar och något mjukt att slå på så är det bara att sätta igång....
Andreas
------------------------------------
Kör: Gubbil
Kör: Gubbil
- bill b
- Addict
- Posts: 1316
- Joined: 2004-03-29 14:52:25
- Location: Göteborg
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 11
- Joined: 2004-03-30 18:15:59
- Contact:
men vad menar du med
att färgen "bygger"?[/quote]
Hallå,
Det är knappast något man brukar råka ut för, men handtaget skall ju täta mot de där gummi/plastpackningarna som tätar mot karossen. Det krävs liksom en liten kant på handtaget för att listan skall "gå upp" på handtaget och täta helt 100%. om de (som mina) är lackade ett par, tre gånger så blir kanten mer mjuk och packningen sluter inte riktigt lika tätt. Det är en bagatell, men det påverkade också den ena kromade brickan som omsluter låset. Den var lite trög att få dit.
Jag hade också mest problem med det handtaget där vi hade en ny "arm" till låsmekanismen. Den skall på plats och "snäppas in" i en plastkulled. Ju nyare den är desto mer kraft behövs. Jag rekommenderer inte att byta till en ny... Du kommer att veta vad jag talar om. När du sitter där med värkande fingrar med ficklampan i munnen och du försöker hitta ett verktug för att komma åt - då kommer du tänka "Aha, det ver det här han menade..."
Andreas
att färgen "bygger"?[/quote]
Hallå,
Det är knappast något man brukar råka ut för, men handtaget skall ju täta mot de där gummi/plastpackningarna som tätar mot karossen. Det krävs liksom en liten kant på handtaget för att listan skall "gå upp" på handtaget och täta helt 100%. om de (som mina) är lackade ett par, tre gånger så blir kanten mer mjuk och packningen sluter inte riktigt lika tätt. Det är en bagatell, men det påverkade också den ena kromade brickan som omsluter låset. Den var lite trög att få dit.
Jag hade också mest problem med det handtaget där vi hade en ny "arm" till låsmekanismen. Den skall på plats och "snäppas in" i en plastkulled. Ju nyare den är desto mer kraft behövs. Jag rekommenderer inte att byta till en ny... Du kommer att veta vad jag talar om. När du sitter där med värkande fingrar med ficklampan i munnen och du försöker hitta ett verktug för att komma åt - då kommer du tänka "Aha, det ver det här han menade..."
Andreas
------------------------------------
Kör: Gubbil
Kör: Gubbil
- Daniel Kindh
- S-Poster
- Posts: 88
- Joined: 2004-03-29 21:14:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Borås
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 11
- Joined: 2004-03-30 18:15:59
- Contact:
- Lars
- S2-Poster
- Posts: 291
- Joined: 2004-03-30 08:33:55
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Södra norrland
- Contact:
Yes. Jag försökte i 2 dagar (inte hela tiden) att byta handtag på min, utan att ha ordentliga verktyg. Fy f-n vad trångt det är inne i dörren, och kulleden .. ja den var svår s.a.s. Det sitter ju också en rejäl plåt inne dörren med väldigt små öppningar.
Jag lämnade till slut in min kärra till mekanikern som fixade det, och visade hur man gjorde.
Jag lämnade till slut in min kärra till mekanikern som fixade det, och visade hur man gjorde.
PCS 7895 / 944 S2 -91 Pantherometallic
Saab 9-3 vector -04
SSIW
Saab 9-3 vector -04
SSIW
Who is online
Users browsing this forum: No registered users