Page 1 of 1

Växellådsupphängning 968

Posted: 2009-10-03 07:34:42
by firefish
Jag skulle vilja byta ut mitt gamla ruttna gummi mot ett solitt fäste. Lindsey har snoffsiga, om än dyra, semisolida motorkuddar "ultra mounts" som skulle passa bra med ett solitt fäste till lådan.

Tyvärr så hittar jag bara dylika till 944. Finns det till 968?

Tydligen så kan man byta ut någon del på bilen som jag inte vet namnet på till motsvarande del från 944 och på så sätt möjliggöra användande av 944-fäste. Någon som gjort detta (och vad heter delen jag behöver)?

Posted: 2009-10-03 09:08:15
by Erol
Har dålig koll på hur 968:ans infästning ser ut, men du ska nog tänka till innan
du byter till solida fästen, detta medför ett jäkla oväsen samt att du bör styva
upp motorfästena också.


/ Erol

Posted: 2009-10-03 09:11:15
by AXL944
Vet inte om det skulle fungera att byta hela balken (transmission carrier i PET) till en 944 variant. Bredden på bilarna är ju lika så det borde fungera. Finns ju även de som åker med 968 lådan i 951:or och det funkar.

Någon som har erfarenhet av Lindseys upphängning - blir det väldigt mkt transmissionsljud i kupén?

/Axl

Posted: 2009-10-03 09:14:09
by Erol
AXL944 wrote:Vet inte om det skulle fungera att byta hela balken (transmission carrier i PET) till en 944 variant. Bredden på bilarna är ju lika så det borde fungera. Finns ju även de som åker med 968 lådan i 951:or och det funkar.

Någon som har erfarenhet av Lindseys upphängning - blir det väldigt mkt transmissionsljud i kupén?

/Axl
Det är infästningarna på växellådan som skilljer på 968 och 944, så att
byra balk hjälper inte...


/ Erol

Posted: 2009-10-03 17:35:09
by Karl Birgander
Jag fyllde mitt ruttna med polyurethan (stafvning?), upplever det var en mycket kostnadseffektiv modd.
Ner med fäste, tvätta, sprita, fyll så mycket som möjligt med gegga.