Teori om vakuumläcka
Posted: 2009-08-28 13:09:00
Hej. Jag har ju haft ett antal trådar om mina intermiettenta laddtrycksproblem och höga bränsleförbrukning. Laddtrycket har blivit avsevärt bättre, men förbrukningen fortsätter vara hög. Idag tyckte jag mig höra ett väsande i närheten av LMM och fick följande idé/teori. Om den tar tjuvluft efter LMM, kan styrsystemet (syresensorn) känna att maskinen går magert (eftersom det kommit till mer luft efter att LMM mätt upp den) och pytsa i extra bränsle? Vid normal och nästan normal körning så funkar det utan gångproblem, medan när man laddar på "utav h-e" så hamnar man utanför vad systemet klarar att hantera och den går över i felsäkert läge (laddar + 0,2 ca)?
Jag är novis på detta, men några av er "semiproffs" här på forumet kanske kan bekräfta eller förkasta denna teori?
Jag är novis på detta, men några av er "semiproffs" här på forumet kanske kan bekräfta eller förkasta denna teori?