Page 1 of 1

Högt CO 924, fet gång?

Posted: 2009-08-20 15:41:48
by Edvard
Har problem på sbp med co-vädet på min 924 -77.

Ligger på ca 9.5. Får vara 4.5. Har skruvat på insexskruven på luftvågen utan större resultat. Ska jag skruva höger eller vänster? Min skruv tycks aldrig nå botten, ska den kunna ta stopp efter ett gäng varav eller hur många varv är en cykel? Lirkade lite på tomgångsskruven under tiden så den fortfarande gick vettigt. ca 1000 rpm på tomgång.

Mitt lambavärde ligger på ca 0.67, den går med andra ord skitfett! Sen är hc och de andra väl tilltagna med.

Testade med ren e85 i tanken, inte någon skillnad alls??!! Stift, luft filter är ok. Ny olja (delsyntet) och filter.

Kollade över med startgas i motorrummet och hittade inget ställe där gången på motorn ändrades.

I övrigt går bilen kalasbra, känns surt att ge upp och ställa in eländet på vinterförvaring redan nu.

Posted: 2009-08-20 17:33:48
by notetoself
Kolla så att alla spridare ger lika mycket. Är du osäker på hur man gör så sök, det många trådar om detta.

Posted: 2009-08-21 08:57:09
by Edvard
Har nu skruvat på co skruven och kommit ram till att den har ett bottenläge.

Fotfarande högt co, runt 7.5. Ingen som har någon idé`? Vart ställer man bränsletrycket?

Posted: 2009-08-21 12:04:55
by notetoself
Det är ingen idé att börja justera där innan du vet om alla spridare ger lika mycket.


Edit: Men om jag inte minns fel (vilket händer) så ger bränslefördelaren max när skruven är helt iskruvad.