Page 1 of 1

camberjustering 968 cs

Posted: 2009-08-16 21:56:49
by Björnson
Vet någon hur mycket camber man kan skruva på en totalstandard 968 CS?
(inga optioner alls)

Jag lämnade i mitt oförstånd in bilen för att få till 2,5 - 3 gader. Det kunde inte justeras så långt enligt verkstan. Det jag minns från S2an som föregick 968an var att man kom ungefär dit.

Jag trodde inte att upphängningarna skilde mellan de två modellerna, så jag får väl skruva själv i vinter istället. Att man aldrig lär sig.......

Vad har ni gjort för att få till vettiga vinklar? Ovala hål fram är väl det simplaste kan tänka. Men bak?

Posted: 2009-08-16 22:33:16
by tkgb
Har ingen 968 CS men kollade på senaste inställningspappret för min 944 turbo
och där stod det 2.7 grader camber fram och 2.5 grader camber bak
och det är inga modifieringar gjorda på hjulupphängningen för att nå dom vinklarna.
borde väl gå att få till på din bil med tycker jag?


mvh tommy

Posted: 2009-08-17 10:00:38
by Bubby
Vart lämnade du in bilen? själv lämnar jag alltid till Levin racing i kungsör som har bra koll på våra bilar..=) lite dyrare men vet vad som är bra o köra med.. åker själv med 3,5 grader fram o 3 grader bak.. sandén topplagringar fram förstås..

Posted: 2009-08-17 12:58:26
by Björnson
OK Stockholmsvägen Västerås. Där fick jag bra hjälp senast det begav sig, men killen som var Porschekunnig jobbar inte kvar......

Hopas kunna grovjustera i höst om jag väl bestämt mig vad som ska bytas. Sandenlagringarna har ju den fördelen att man kan växla på plats til bananpassade vinklar, men visst följer Toe in med då du ändrar uptill?

Posted: 2009-08-18 11:09:46
by Bubby
ok.. det gör den säkert.. ändrar aldrig nåt under säsongen.. :)