Page 1 of 1
LMM-Fråga
Posted: 2009-07-23 11:47:04
by bergodalvana
Nån som vet hur det funkar med att sätta in en LMM från nåt annat bilmärke? Har dåligt med plats och jag vet att det finns japanare som har betydligt mindre LMM.
Alternativt ta bort LMMen, men då går väl bilen skit antar jag.
Vi pratar om Turbo nu.
Posted: 2009-07-23 12:19:23
by 944_Driver
Det går inte att byta utan att skaffa fram ett chip som är specialgjort för den tänkta ersättningsenheten. Ett bättre alternativ är nog att köpa ett MAF kit av någon här på forumet (Bengt?) eller gå på ett eftermarknadssprut med MAP. Det senare är dock ett klart mycket större jobb än MAF kit som du nog kan installera på en eftermiddag med kaffepaus och provkörning.
//Magnus
Posted: 2009-07-23 12:24:13
by bergodalvana
Om jag skaffar ett Civinco-sprut (vilket ligger i planeringen), kan man då använda eftermarknads LMM / LMM från annat bilmärke?
Posted: 2009-07-23 12:41:20
by Erol
bergodalvana wrote:Om jag skaffar ett Civinco-sprut (vilket ligger i planeringen), kan man då använda eftermarknads LMM / LMM från annat bilmärke?
Nu vet jag inte hur det är med Civinco, men de flesta stand alone sprut
skrotar LMM och man monterar MAP/MAT sensorer istället. Dva. man kan
köra med en vanlig slang mellan turbo och filter.
Maf-kitt, från t.ex Thomas eller Revline, innebär att man tar bort orginal
LMM men man får en annan mätare att montera, dock så går den att
omplaceras till bakom vänster lyckta ut mot skärmen.
Se t.ex. DLS biltråd så ser du bilder på detta.
/ Erol